annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
Nørresundby Rødhus
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 370 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 31 af 68 < 1 2 ... 29 30 31 32 33 ... 67 68 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#13037 - 25/05/2012 04:29 Re: Den Evige Filosofi [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
gomoron Arne.
Jeg kan se du taler om menneskets evighed, idet du henviser til dette i Wikipedia, jeg svarede på jordens- universets evighed, for det andet er jo bare sniksnak om den religiøse side af sagen, her er det evigheden efter vi er døde og er vi døde så er det bare slut punktum, det kan der vist ikke koges mere suppe på.

Og skal vi fortsætte i det religiøse spor, så kommer der også en dommedag ind i billedet, det kan så fortolkes som det enkelte menneskets dommedag eller hele universets dommedag, det kan jeg så heller ikke bruge til noget, ingen blir stillet for en dommer, ved sin død, det er bare noget de troende TROR.

Du er så faldet for Jalal al-Din Rumis digt:, Denne flygtige verden er et tegn på sandhedens mirakel. Men selvsamme tegn er et slør, der skjuler de evige sandheder.

Ja hvad mon de sandheder er for noget, siden de skal skjules?, er det en gætteleg, desuden mener jeg ikke denne verden er så flygtig, men det kommer så nok an på hvem der se på den.
Som sagt før, kan jeg ikke bruge disse filosoffers udgydelser til noget, jeg har min hel egen mening med det hele, som ikke er så svævende og uigennemsigtig, for det ser ud til at de fleste elsker at svælge i filosoffernes tit uforståelige og tåbelige tågesnak.

Men det har de selvfølgelig ret til og så er de lykkelige.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#13039 - 25/05/2012 09:30 Re: Den Evige Filosofi [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Jeg ser, at jeg åbenbart har udtrykt mig utydeligt.

Med "En tidsløs tilværelse udenfor tid og rum" mener jeg noget, man kan opleve her og nu, og som mennesker rundt om på kloden beretter om.
Det er ikke menneskets evighed men en evighed udenfor mennesket, som mange har oplevet at være en del af, bl.a. danskeren Johs. Anker Larsen.

De mange religiøse idéer om "efter døden": himmel, helvede, genfødsel, karma osv. er ikke nødvendigvis knyttet hertil.

Angående Rumis digt, så er pointen for mig her, at vi jo lever i denne verden ("sandhedens mirakel"), hvorfor vi ikke uden videre kan opleve evigheden ("de evige sandheder").

Det er der så alligevel nogle, der hævder, det er sket for - og det er jo egentlig fantastisk, synes jeg, at et højtstående pattedyr, som os, kan dét.

Om verden er flygtig?
Det er der vist mange, der mener.
Dertil kommer at vi i dag er ret sikre på, at universet er omkring 13 milliarder år gammelt og at alt i universet fjerner sig fra hinanden med stigende hastighed.

Du kan ikke bruge sådanne "udgydelser" til noget, skriver du, men "har din hel egen mening med det hele".
Fair nok.
Er det noget, du vil fortælle om?

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
#13041 - 25/05/2012 11:28 Re: Den Evige Filosofi [Re: Arne Thomsen]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Lige en tilføjelse:
Læste i chatten om din hjerteflimmer.
De små mængder rottegift beskytter dig mod blodpropper (store mængder får dig til at dø, som rotterne, af forblødning). Kommer du til at skære dig er blodet længere tid om at størkne. Ellers ingen ulemper (min erfaring for nogle år siden).

Kommer til at tænke på, om du ville have gavn af i nogle få minutter at ligge bekvemt og alene følge din vejrtrækning.
Når tankerne kommer, afvis dem, du har ikke tid, du følger din vejrtrækning.
Om det gavner? Aner det ikke, men skade gør det i hvert fald ikke - og det er ganske gratis - koster dig kun tiden.
Det er jo ikke en evighedsoplevelse - men nok alligevel en anelse i den retning blinker

M.v.h. Arne smiler
Top Svar Citer
#13043 - 25/05/2012 13:29 Re: Den Evige Filosofi [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Og tak for dine råd, jeg har skimmet nettet tyndt for oplysninger, der er heldigvis megen hjælp at få der, det blir nok en evighedsoplevelse for mig, har lægen, en dansk kvindelig læge sagt mig, så er detmed at passe doseringen, den skulle helst ikke ende som rottegift.

Er begyndt at hvile mig lidt på sofaen om eftermiddagen, min viv siger at alle "gamle" skal sove til middag, men jeg glemmer det tidt, men det hænder da og kan jeg ikke sove ligger jeg bare helt afslappet og prøver at slå hjernen fra.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#13044 - 25/05/2012 15:05 Re: Den Evige Filosofi [Re: treram]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7152
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

"Skidegodt Egon!!!" smiler

Måske du kan få gjort sofaen til en vane blinker

Angående din danske kvindelige læge, så har hun jo nok ret i, at ingen kommer levende herfra (det behøver man nu vist ikke at læse til læge for at regne ud).

Citat:
Husk at elske mens du tør det. Husk at leve mens du gør det.
sagde Piet Hein blinker

M.v.h. Arne.
Top Svar Citer
annonce
Side 31 af 68 < 1 2 ... 29 30 31 32 33 ... 67 68 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk