annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15658771
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2380208
Et andet syn 1989590
Jesu ord 1522457
Åndelig Føde 1514772
Galleri
Hønseskidning i Svaneke
Hvem er online?
0 registrerede 426 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 49 af 68 < 1 2 ... 47 48 49 50 51 ... 67 68 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#13768 - 01/10/2012 10:36 Re: Den Evige Filosofi [Re: ole bjørn]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Thomas vil altså stadig ikke afsværge sin tro på Gideon Ouseleys falske evangelium. Som en hykler skjuler han sin virkelige tro. Det kunne være rart at få opklaret, om hans faste klakør, Arne, også anser "urevangeliet" som et "helligt" skrift, for så behøver Thomas ikke mere at hykle, at han er tilhænger af de evangelier, som han så flittigt citerer fra, selv om de fremstiller Jesus som en lamme- og fiskespisende vinproducent.

Thomas har jo "skiftet ham" en hel del gange i de senere år, så det er jo lidt svært at afgøre, hvad han virkelig tror, men hans vægring ved at afsværge det falske evangelium er en ret god rettesnor. Det viser en ung mand, der har lært en ting af sine erfaringer, nemlig at han skal snakke folk efter munden, hvis han vil have nogen at snakke med, for ærligt troende falder næsegrus for enhver, der hykler den samme tro som dem selv.

Sådan opstod tandemen Arne-Thomas, og sådan vil den fortsat bestå, for Thomas vil blive ved med at hykle, og Arne tør ikke se i øjnene, at han ikke har en eneste trosfælle.

Jeg vil anbefale alle at læse Gideon Ouseleys såkaldte "urevangelium". Det er underholdende læsning for både troende og ateister, f.eks. kapitel 28, hvor Jesus frelser kaniner og duer fra døden, og bespisningen af folkemængden (29), hvor fiskene er blevet erstattet med friske drueklaser, for de må for Guds skyld ikke være gærede. Her er et link til det.

http://www.kronosofia.dk/frames/side/biblioteket/urevangeliet/frameset.html

Her er den engelske "originaludgave"

http://www.thenazareneway.com/ght_table_of_contents.htm

Og her er lidt om Gideon Ouseley og et par andre religiøse plattenslagere:

http://www.compassionatespirit.com/strange_new_gospels.htm

Nu må Thomas da bestemt være glad, når jeg sådan reklamerer for hans tro. griner

Mvh

Ole Bjørn :o)



Top Svar Citer
#13788 - 04/10/2012 12:49 Re: Den Evige Filosofi [Re: Hanskrist]
Thomas
Uregistreret

Kære Hanskrist,

I det følgende kan jeg naturligvis kun svare på mine egne vejne.

Citat:
jeg vil gerne komme med en positiv kristen guds bekendelse, nu jeg ser at både Arne og Thomas har berøringsangst overfor kristendommen, den kristne guds -bekendelse; som de så tydeligvis føler sig selv højt hævet over, ihvertfald deres gud omgås ikke syndige jordiske mennesker.


Jeg har ikke en anden Gud, end den Jesus vidner om. Og Jesus citeres da også i den evige filosofi - og er også blevet det i denne tråd.

Gud omgås med syndige, jordiske mennesker. For hvem er uden synd? Ikke desto mindre er Jesus klar, når han siger:

"Så vær da fuldkomne, som jeres himmelske fader er fuldkommen!".
(Matt. 5,48)


En stræben efter at blive et bedre mennesker og at elske andre uselvisk er en Guddommelig gave, som vi mennesker har fået mulighed for at pakke op, nu hvor vi har Jesu vidunderlige ord om kærlighed.

Jeg er langt fra fuldkommen. Meget langt fra faktisk. Men jeg føler en glæde over Jesu ord og vil gerne dele dem med andre, som kan finde lys og liv til hjertet i disse ord. For dem vil det nok slet ikke føles som en "stræben", men - netop! - som en gave smiler

Fred,
Thomas
Top Svar Citer
#13789 - 04/10/2012 14:12 Re: Den Evige Filosofi [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Jesus fra Den Evige Filosofi er evangeliernes Jesus, Thomas, og han er en ganske anden end Jesus fra Gideon Ouseleys falske urevangelium. Hvorfor hykler du tro på bibelens Jesus, når du ikke vil afsværge Gideon Ouseleys falske Jesus?

Hanskrist er på Kreta, så han kan ikke svare dig før i næste uge.

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
#13819 - 06/10/2012 18:36 Re: Den Evige Filosofi [Re: ole bjørn]
Thomas
Uregistreret

Kære Ole,

Ords sandhedsværdi - når det gælder de højere anliggender om døden og livet, tiden og evigheden - må afgøres i hjertet. Dette gælder også ethvert skrifts mange forskellige ord.

Der er noget som er os nærmere end Skriften, nemlig Ordet i hjertet hvorfra alle hellige skrifter kommer.
- William Penn


Sådan er det også med Gud. Gud bor i hjertet og er ét med dem, der erkender Ham.

Fred,
Thomas
Top Svar Citer
#13827 - 07/10/2012 15:40 Re: Den Evige Filosofi [Re: ]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Der er ingen "ord i hjertet", Thomas. Det er en muskel, der pumper blodet rundt i kroppen styret af signaler fra hjernen, og derfor kan den reagere med smertesignaler ved stærke følelser, ligesom vi kan få "en klump i halsen", ryste på hænderne eller græde, få mavepine af nervøsitet eller tisse af skræk eller grin.

Dine floskler gør intet indtryk på mig, Thomas.

Hvis du vil rykke noget, så erkend at Gideon Ouseley var en religiøs plattenslager, som aldrig har set skyggen af et aramæisk manuskript til det såkaldte "urevangelium", som han påstod, at Jesus selv havde hjulpet ham med at oversætte til engelsk. ler

Mvh

Ole Bjørn :o)


Top Svar Citer
annonce
Side 49 af 68 < 1 2 ... 47 48 49 50 51 ... 67 68 >


Seneste indlæg
Så er der linet op...
af Anonym
20/04/2024 07:19
Kom op på bjerget...
af Anonym
20/04/2024 06:35
Til papirkurven?
af Anonym
20/04/2024 06:04
Tanker - idéer - visioner.
af Arne Thomsen
19/04/2024 20:12
Vigtige præciseringer
af somo
19/04/2024 11:46
Nyheder fra DR
Kevin Magnussen misser point
20/04/2024 05:53
Razziaer på Vestbredden: Mindst fem har..
20/04/2024 05:38
Russisk guvernør: To personer har miste..
20/04/2024 05:08
Er du vågen? Hvis du er heldig, kan du ..
20/04/2024 03:04
Efter et døgn med massiv hastighedskont..
20/04/2024 02:43
Nyheder fra Religion.dk