annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705811
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383757
Et andet syn 1992990
Åndelig Føde 1529753
Jesu ord 1524685
Galleri
at rejse er at leve
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 470 gæster og 27 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12574 - 15/03/2012 13:25 Re: Livsopfattelser, -erfaringer og livsmål. [Re: ole bjørn]
Arne Thomsen Online   content
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7210
Sted: Sydsjælland

Citat:
Vær nu ærlig, Arne. Hvad har du imod alle de mennesker, der ikke vil give dig ret?
skriver Ole.
Det er vist i udpræget grad det, man kalder et ledende spørgsmål af samme art som: "Tæver du stadig din kone, eller er du holdt op?" blinker

Jeg er i øvrigt hverken for eller imod mennesker her på Trosfrihed.dk.
Det der interesserer mig i dette forum er ikke de enkelte debattører, men derimod de tanker, idéer, visioner m.m., der lægges frem.
Her har jeg hentet megen inspiration - og samtidig løbende afklaret og udviklet, hvor jeg selv står.
Det agter jeg at fortsætte med.
Det er for mig den helt store værdi og kvalitet her på Trosfrihed.dk.
("Personfnidder" derimod finder jeg bedøvende uinteressant)

Citat:
Jeg har en positiv indstilling til mine omgivelser, undtagen til de, der hat en negativ indstilling, kværulerer, laver citatfusk, missionerer o.s.v.
skriver Ole også og giver dermed sig selv ret til en negativ indstilling overfor dem, der efter Oles suveræne dom "hat en negativ indstilling, kværulerer, laver citatfusk, missionerer o.s.v."

Positiv og negativ indstilling er jo, hvad enhver har, som sin gode ret.
Men at forlange, at alle andre skal "fælde den samme dom" over andre debattører, det kan man efter min mening ikke, og det går jeg imod.

Angående naturvidenskab påduttes jeg af Ole at være negativ.
Sådan opfatter jeg det ikke.
Jeg beundrer, og glæder mig over, naturvidenskabens præstationer, men jeg er imod enhver form for "naturvidenskabs-fundamentalisme", der forlanger enevældig ret til at være alene om at besvare alle livets spørgsmål.

Arne.
Top Svar Citer
#12579 - 16/03/2012 05:06 Re: Livsopfattelser, -erfaringer og livsmål. [Re: ole bjørn]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Ole.
Så lige i en sen nattetime dit oplæg og manglende respons på det.

Nu har man nok opdaget at jeg ikke gider diskutere om personerne på Trosfrihed, men hellere om aktuelle problemer udi kirkelivet.
Det er sikkert heller ikke gået nogen forbi hvilke mine standpunkter er, men jeg vil da gerne alligevel give mine besyv med.
Hvad angår meningen med vore liv, er der ikke anden end den vi selv skaber, tror nogen der er en mening med livet er han så afgjort på vildspor, jeg er fuldstændig ligeglad med hvad div. filosoffer har skrevet eller skriver om, det er jo kun deres egne meninger de udstiller og mange gange nogle forkvaklede meninger.
Jeg har skabt mig selv et godt meningsfuldt liv og videre givet "opskriften" til mine børn, et liv med mange udfordringer, jeg "elsker" tekniske udfordringer og har tit påtaget mig megastore udfordringer og er altid sluppet godt fra det og her taler vi om projekter i både småpenge og i millionklassen.
Til tider har livet været ret så hårdt ved mig rent helbredsmæssigt, men jeg er hele tiden kommet ovenpå igen, jeg opgir ikke bare.

Mit religiøse "had" som nogen påstår jeg udviser, er noget nærmest medfødt, jeg fatter simpelthen ikke hvad der gør at folk tror på en gud og lader sig forlede af det "gejstlige" rak der meler egen kage, en handling der er gået i arv fra dengang kun de gejstlige kunne læse og skrive og den almindelige befolkning derfor udviste en sygelig respekt for disse belæste mennesker og troede på alt hvad de blev fortalt og samtidig blev nærmest tvunget til at gå i kirke.

Religionerne er kun et bevis på menneskets uforstand og dets evne til at skeldne hvad der er løgn og sandhed, er brugt til at undertrykke mennesket med og bruges stadigt som sådan, kæmpesummer er blevet tvangsudskrevet for at præsteskabet kunne blære sig i pragtpaladser/kirker, så den stakkels borger måtte knokle og overlade sine surt evhvervede penge til kirkebyggeriet. Jo vel er der skabt mange flotte religiøse bygningsværker, men hvem tænker på dem der måtte slide for at opfylde de gejstliges krav.
Menneskets ret over sit eget legeme fratages af religionerne, her tænker jeg på abort, køns skamfering af unge muslimske piger og jødiske drenge, børns påtvungne tilslutning til folketossekirken før de selv kan tage stilling til om de virkelig ønsker dette, for mig er religionerne kun et symbol på en syg indstilling til livet og dette synspunkt har jeg haft lige siden jeg var teenager og det fraviger jeg ikke på noget tidspunkt.
Så jeg er glad for den nye kirkeminister, det ser ud til at han får ryddet folketossekirken helt af vejen inden længe HURRA.



Redigeret af treram (16/03/2012 05:11)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#12580 - 16/03/2012 07:12 Re: Livsopfattelser, -erfaringer og livsmål. [Re: Arne Thomsen]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
"Angående naturvidenskab påduttes jeg af Ole at være negativ.
Sådan opfatter jeg det ikke".

- Jeg ka' slet ikke se grunden til kritik på dette område, da slet ikke begrundelserne for i tide og utide at fare i blækhuset for at indføre religiøs overtro som alternative forklaringer på verden, naturen og menneskets udviklingsprocesser, overhovedet ikke som etisk reference...

mvh
Simon
Top Svar Citer
#12581 - 16/03/2012 07:23 Re: Livsopfattelser, -erfaringer og livsmål. [Re: treram]
Simon Offline
veteran
Registeret: 04/04/2008
Indlæg: 4683
Hej Treram

"Menneskets ret over sit eget legeme fratages af religionerne, her tænker jeg på abort, køns skamfering af unge muslimske piger og jødiske drenge, børns påtvungne tilslutning til folketossekirken før de selv kan tage stilling til om de virkelig ønsker dette, for mig er religionerne kun et symbol på en syg indstilling til livet og dette synspunkt har jeg haft lige siden jeg var teenager og det fraviger jeg ikke på noget tidspunkt.
Så jeg er glad for den nye kirkeminister, det ser ud til at han får ryddet folketossekirken helt af vejen inden længe HURRA".

- Bingo!..i høj grad et befriende syn, at se en fornuftig mand ta' tyren ved hornene med klar afvisning af hensynet til irrationelle dogmetro moralister der alligevel ikke har andet i hovedet end at tolke verden omkring dem ind i et forældet livssyn. Og hjertens tillykke til de kristne troende der omsider ka' blive gift med samme respekt fra kirken som alle andre, det ku' da også bare mangle.

mvh
Simon
Top Svar Citer
#12590 - 17/03/2012 07:52 Re: Livsopfattelser, -erfaringer og livsmål. [Re: Simon]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Simon.
Det ser for mig dog ud til at de homoseksuelles giftetanker er lagt på is, da nu alle mulige kirketjenere, fra organister, kordegne,korpiger, gravere og ikke mindst præsterne vil benytte deres "ret" til ikke at ville medvirke ved homobryllupper, jeg på min side forstår så ikke de homoseksuelle, at de stadig vil prøve på at blive gift i en kirke, der i den grad ikke vil kendes ved dem og nærmest bandlyser dem.

Og biskopperne er meget delte nu, jeg har "næsten" ondt af de stakler der ikke ved hvilket ben de skal stå på, men kirkeministeren har talt og har vel det sidste ord i den sammenhæng.
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 6 < 1 2 3 4 5 6 >


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Knivstikkeri i Nordvest: 27-årig mand r..
27/04/2024 21:37
Harvey Weinstein indlagt fra fængslet
27/04/2024 21:27
FN's Sikkerhedsråd frygter snarligt ang..
27/04/2024 21:10
Britney Spears indgår forlig med sin fa..
27/04/2024 20:46
Nyheder fra Religion.dk