annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15941211
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404944
Et andet syn 2008064
Åndelig Føde 1624589
Jesu ord 1536995
Galleri
Sne, sne og atter sne
Hvem er online?
0 registrerede 428 gæster og 261 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 2 af 2 < 1 2
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#12062 - 28/01/2012 10:35 Re: Opfordring til Admin. [Re: Admin]
ole bjørn Offline
bor her
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 2397
Sted: Sverige/Danmark

Kære Peter.

Som vi var enige om fra starten, så er du enevældig i beslutningen af reglerne for deltagelse i debatten. Det er din debatportal ikke nogen andres.

Men jeg vil tillade mig at opponere mod, at du kalder mit forslag for en censurering af Hanskrist. Censur er når man ikke vil tillade bestemte meninger eller ikke vil tillade bestemte mennesker at komme til orde. Det er der jo ikke tale om her. Mit forslag indebærer ingen grænser for, hvad Hanskrist eller andre kan skrive, hverken i chatten eller i debatterne.

Censur er netop et af de værdiladede ord, som ofte bliver brugt til at miskreditere et synspunkt uden saglig begrundelse, fordi det er antonym til ytringsfrihed, der nærmest er blevet et mantra i vestlige kulturer, og som du udmærket ved, er jeg en svoren tilhænger af ytringsfrihed, også og måske især når det drejer sig om mishagsytringer.

Jeg er også uenig i lovens begrænsninger af ytringsfriheden, men den er vi nødsaget til at finde os i. Men alle debatter kræver en eller anden form for styring i form af regler for brug af mediet. Uden regler risikerer man at debatten løber af sporet, så den ikke længere tjener sit tænkte formål.

Lad os tage et teoretisk eksempel: Hvis en gruppe fundamentalistiske muslimer satte sig for hver at skrive ti lange debatindlæg hver dag på trosfrihed.dk, hvor de hyldede Allah og samtidig brugte chatten non stop til at opfordre til indførelse af sharialoven, så ville de hverken bryde samfundets love eller debattens regler, men formålet med trosfrihed.dk, at give plads til alle former for tro, ville fordampe i den muslimske ørken, fordi stort set ingen andre ville gide at skrive et sted, hvor der ikke var den mindste grobund for deres tanker.

Et chatsted er ifølge Nudansk Ordbog (og engelske ordbøger) et sted på internettet hvor en eller flere kan kommunikere som i en samtale. Den er ikke beregnet til monologer. Det har vi jo selve debatten til.

Mit forslag sigtede kun til at begrænse effekten af misbrug, og det har intet med censur at gøre, kun med en regulering af debattens forløb, som er en nødvendighed i enhver debat.

Hvordan du kan udlægge en generel regel, som omfatter alle inklusive mig selv, som en censurering af Hanskrist, er vist en af de smuttere, som vi alle kan komme til at lave, når vi er søvnige. gaber

Mvh

Ole Bjørn :o)

Top Svar Citer
annonce
Side 2 af 2 < 1 2


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
20/05/2024 13:44
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
ChatGPT sætter en af sine stemmer på p..
21/05/2024 06:04
USA: 569 ton nødhjælp er kommet til Ga..
21/05/2024 05:42
Australien sender evakueringsfly til Ny ..
21/05/2024 04:14
Se videoen: Containerskib er nu sejlet v..
21/05/2024 02:14
Flere anholdte i Polen sættes i forbind..
21/05/2024 01:14
Nyheder fra Religion.dk