annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15849598
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2396596
Et andet syn 2001748
Åndelig Føde 1592360
Jesu ord 1533265
Galleri
Rødhus december
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 131 gæster og 209 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 13 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 12 13 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#11048 - 05/07/2011 17:22 Re: INTUITION [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Hej Arne og Simon,

Simon skriver:
"Det er præcis det der er galt med nogle af jer overtroiske mennesker. I kan godt lide at fabulere verden ind i en model i godt kan lide"

- Igen misforstår du Arne, Simon. Du er alt for optaget af din irritation over de "overtroiske mennesker", at du slet ikke kan vende blikket indad, ej heller læse hvad der rent faktisk skrives. Arne præsenterer dig IKKE for en "model". Han tillader sig blot at undre sig over det, videnskaben ikke er i stand til at give svar på. Hvis du tilskriver videnskaben nogle præstationer, som selv videnskabsmænd ikke kan få øje på, så kom dog ud af starthullerne og oplys os. Indtil da kan dine misforståelser nok ikke tilskrives andet end din manglende akademiske uddannelse. Som i Oles tilfælde reducerer det desværre også din plapren til en sarkasme, der afslører jeres skrøbelige forståelse af både verden og jer selv.

Jeg er også færdig med at lege med dig.

smiler
Top Svar Citer
#11049 - 05/07/2011 17:28 Re: INTUITION [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Et hurtigt bud på, hvad intuitionen som 6. sans kan give:

Fra mit eget liv denne oplevelse, som i parantes bemærket er en ud af mange, hvor intuitionen kommer til hjælp:

Et problem, som viste sig i mit liv, og som jeg ikke kunne "deale" med v.h.a. den almindelige bevidsthed/tænkemåde opstod. ...

I en stille stund inden søvnen tog over om aftenen, bad jeg universet/mit højere selv/intuitionen give et bud på, hvad jeg skulle gøre ved problemet. ...

De følgende 2 nætter drømte jeg, at noget virkeligt hastede i mit liv. ...

Jeg takkede for budskabet, handlede derefter ... og

3. nat drømte jeg, at alt nu var i orden. ... smiler

TAK op ad til eller ind ad til, om man vil ... for intuitionen, som gør livet meget rigere på mange måder.

m.v.h.
Zenia
Top Svar Citer
#11050 - 05/07/2011 21:37 Re: INTUITION [Re: Anonym]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7234
Sted: Sydsjælland
Hej Zenia.

Jeg tror, du har ret i, at intuition ikke behøver at være så indviklet endda, men at det er noget, der foregår på et andet bevidsthedsplan end den logiske tænknings, det er også min erfaring.

Du oplevede det i drømme - både at der var problemer, og at de blev løst - og jeg går ud fra, at du fandt bekræftelse i vågen tilstand.

Wikipedia har en definition, som jeg synes er lige lovlig højttravende:
http://da.wikipedia.org/wiki/Intuition
og endnu mere kompliceret bliver det, hvis man antager, hvad folk som C.G. Jung og Roberto Assagioli, samt mange flere, mener herom, se f.x. om det mere omfattende begreb: Psykosyntese:
http://www.psykosyntese.dk/o-35/

Det lyder meget rigtigt altsammen - den del, jeg har skimmet - men jeg ka' ikke rigtig li', at det bliver gjort så fint og fornemt blinker

Derimod er jeg meget enig i, som jeg så et sted, at et åbent sind, der ikke er fastlåst i bestemte tankemønstre, er en forudsætning, man ikke kommer uden om.

Hanskrist mener vist at have fundet "de vises sten" hos en mand ved navn Edgar Morin (se chat boksen), men han fortæller ikke noget om, hvad manden mener, blot at han selv har magtet at sætte sig ind i det blinker

Lige her og nu må det vel også være tilstrækkeligt at se, at der er ganske mange indsigtsfulde mennesker, der anerkender intuition som en værdifuld menneskelig evne.

M.v.h. Arne.


Redigeret af Arne Thomsen (05/07/2011 21:56)
Top Svar Citer
#11051 - 05/07/2011 22:45 Re: INTUITION [Re: Arne Thomsen]
Anonym
Uregistreret

Hej Arne,

Tak for responsen her. ...

For mig må tingene gerne være enkle, og jeg holder meget af nogle ord, en spirituel lærer, som jeg ikke husker navnet på, har sagt:

"Hvis du ærer din intuitive sjæl, får/har du et blidt, glædesfyldt hjerte ... et barns hjerte".

(Ligner lidt det med at blive som barn påny. :))

Egentlig viger jeg - må jeg indrømme - lidt tilbage, når tingene bliver altfor "forstandsmæssige" - jf. det med enkeltheden og letheden, som jeg omvendt tror på kan fremme forøgelsen af intuitionen. ...

Nogle vil sikkert mene, at det er en mangel i min IQ, og det tager jeg(også) ganske roligt. ... smiler

Som jeg oplever det, får flere og flere da også kontakt med den 6. sans/intuitionen, og det kan da kun være positivt, som jeg ser det. ...

Det vil sikkert ikke (for)undre, at jeg i virkeligheden ser det som (endnu) en gave til mennesket fra Universet/Skaberen/Gud - en gave, som vi selvflg. i kraft af den frie Vilje, som vi er udstyret med, skal takke ja til, hvis vi da måtte ønske at modtage den?

Slut for denne gang. ...



m.v.h.
Zenia

Top Svar Citer
#11053 - 06/07/2011 09:16 Re: INTUITION [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Eftertanke:
Egentlig blot dette:

Dét, man focuserer på, udvider sig. ...

Dét er min egen erfaring ... også hvad angår intuitionen. ...

Kan kun sige, at livet bliver rigere og mere meningsfyldt, når intuitionen får lov at vokse i et menneskeliv.


Hvordan man åbner til intuitionen?

Et bud kunne være at starte med tiltro og at bruge følgende bekræftelse bevidst og ubevidst:

"Jeg er et spirituelt væsen, beskyttet af engle, hjulpet af vejledere og elsket og støttet af Gud nu og altid." ...


m.v.h.
Zenia

NB: A pro pos det med at blive som barn igen:

Kineserne har en talemåde, som lyder sådan: "Som det begyner, vil det slutte".
Top Svar Citer
annonce
Side 9 af 13 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 12 13 >


Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Anonym
12/05/2024 04:11
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Søndagssol til hele landet og helt op t..
12/05/2024 09:18
Første levende menneske med grisenyre e..
12/05/2024 09:10
11 mister livet i busulykke i Indonesien
12/05/2024 08:54
Naturbrand tvinger tusindvis af canadier..
12/05/2024 08:42
Hospitalsafdeling vil spare penge ved at..
12/05/2024 08:12
Nyheder fra Religion.dk