annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15692312
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382603
Et andet syn 1992154
Åndelig Føde 1526479
Jesu ord 1523791
Galleri
Blue Mind og Green Mind
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 419 gæster og 162 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10573 - 24/12/2010 11:57 En hilsen til alle.
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
I ønskes alle en rigtig Glædelig Jul, hvordan I så end fejrer den, med eller uden juletræ og de gamle sange, som selv ateister synger med på.
Jeg håber alle er kommet frem til jeres bestemmelsessteder uden problemer, hvis I ellers turde rejse i sneen, her i Skåne på åsen er snedækket nu på 50 cm, heldigvis er temperaturen steget til bare minus 6 grader.
So my friends take it easy and have a nice xmas.

_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
#10575 - 24/12/2010 13:33 Re: En hilsen til alle. [Re: treram]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3674
Sted: Nørresundby
Kære Treram,, tak for din julehilsen og glædelig jul til dig din hårdnakkede ateist og modige mand.

det her liv drejer sig især om 2 muskler for os mænds vedkommende (nok også for kvindernes vedkommende): den mellem ørerne og så den mellem benene, de stænger der ved hjælp af musklerne mellem ørerne på snedig vis (selektiv parringsvalg i forbindelse med kurmageri) skal føre os frem til en HUN vi kan parre os med, for at føre slægten videre. HUNNEN vælger den HAN, hun instinktivt finder magter at skabe de rigtige rammer for et trygt hjem (rede hule) til opfostring af ungerne og den HAN som hun instiktivt finder komplementere hende rent genetisk (især immunforsvarsmæssigt og intelligensmæssigt og talentmæssigt (derfor ser vi så mange umage par)).

Spørgsmålet er om vi skal ta denne kamp op positivt og som en udfordring. Godkende denne leg, kamp, ved at gå glad og aktivt ind i den helhjertet. Eller om vi skal forsage denne grundlæggende urvilje til livet, og disse urmotiver og drivkræfter, og begynde at lyve om kærligheden og hjertet, og påstå der findes guddommelig kærlighed som er a-seksuel og kønsløs. Er Gud Homo eller tvekønnet, i sit inderste væsen, dynamik og kreativitet tvekønnet. Gud er ihvertfald ikke u-sexet og kønsløs er min og Barth's påstand og Jungs efter-Kantianske metafysiske forskning på området viser det samme.

Så vi må ændre vores forståelse af Gud og det guddommelige, så det ikke ender i en falsk historie om kærligheden, hjertet (mennesket er ikke et homolog kærlighedsvæsen hvilket Jung har vist via drømmeforståelsen).

Derfor skal en mand forlade sin far og mor og binde sig til sin hustru, og de to skal blive ét kød. Dette rummer en stor hemmelighed – jeg sigter til Kristus og kirken. Ef 5, 31 - 32.


Det er denne store HEMMELIGHED, som Kirkerne (og de religiøse som thomas fx) altid har forsøgt at undertrykke og samtidigt prædike os nogle falske historie på ærmerne om kønsløs kærlighed og mennesket som værende et usexet kærlighedsvæsen, men mennesket er et sexet (polær) kærlighedsvæsen og sex og lyst er med i alt som den underliggende dybe drivkraft og motivkraft der skubber på os, skubber os fremad. Tor Nørretranders det generøse menneske som eksempel.

Derfor er det vigtigt at gå til Jung om man vil forstå den metafysik der gælder vores ubevidste sjæleliv og drømmene (og i det lys må vi forstå religionerne også kristendommen), for at forstå anima og animus størrelserne i vores sjæleliv. Og det er nok på tide at vi protestanter får Jomfru Maria i spil igen eller det kvindelige med igen. Både det feminine og det maskuline må være med i en sund og rask form for spiritualitet.

Via tantra og Jungs anima animus problematik i forbindelse med individuationsprocessen kan mennesket forholde sig til de her størrelser i forbindelse med vores spirituelle udvikling og vej.

Tantra er den sublimeringsproces der foregår i hjertet, når de sexuelle livskræfter, drivkræfter og motiver, skal omformes og sublimeres til kærlighed og igen den sublimering og omformning der må ske for at disse drivkræfter kan nå hovedet så det hele gir go mening, så det vi foretager os med hinanden er meningsfuldt, gir mening (at vi kan se os selv på sigt, på den lange bane, være med heri). Drivkræfterne i denne spiritualitet er vertikalt nedefra og op (fra kønsorganerne via hjertet til hovedet/hjernen), at man har denne rå blinde sexuelle energi og gåpåmod, men de er også oppefra og ned (fra hjernen og hovedet over hjertet til kønsorganerne), altså seende, fra synet, fra billedet af Hunnen, forelskelsesbilledet/fascinationsbilledet og ned gennem hele vores system til kønsorganerne. Chakrapsykologien er interessant i den her sammenhæng.

Mange sygdomme kunne undgås og megen helse, vitalitet og kreativitet kunne vindes, hvis vi mennesker forstod os bedre på de her dynamiske forhold. Derfor er dybdepsykologien vigtig.

At påtale de her forhold og gøre dem bevidste kan virke vulgært da det drejer sig om ubevidste forhold for en stor del i de fleste menneskers liv. Men de progressive unge i vore dages vestlige kultur er begyndt at forholde sig bevidst hertil og tale åbent og frit herom, og jeg har valgt det samme efter nogen overvejelse, da man risikerer at blive opfattet som vulgær. Men jeg er vist meget fintfølende, dannet og kultiveret som person og da især overfor kvinder.

Dog måske ikke uden grund jeg blev kaldt "lille Freud" på psykologistudiet Århus Universitet; og ja jeg siger gerne at det var dengang der blev drevet sexualforskning, dengang jeg var der. Heril må vi spørge, hvordan kan "lille Hans" med en sexualneurose magte at drive sexualforskning. Nysgerrighed der drev værket måske.


mange kærlige hilsner HansKrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#10576 - 24/12/2010 14:09 Re: En hilsen til alle. [Re: Hanskrist]
arentzen Offline
godt igang
Registeret: 03/01/2007
Indlæg: 53
Kære Hanskrist og treram

Også jeg ønsker jer en rigtig glædelig jul. Her på Bornholm er alt lukket ned pga. sne. Selv skal vi over hos svigerforældrene som bor ca. 250 m herfra, men når vi skal igennem meter høje snedriver til fods kan det blive en ganske lang tur.

I al snetrængslen er der dog plads til hjerterum og det at hjælpe sin næste, og det er vel egenligt julens budskab. Læs selv et par ægte julehistorier her: Plejecenter beder Gudhjemborgere hjælpe og Hjælp til strandede børn
_________________________
Med venlig hilsen
Peter Arentzen smiler
Top Svar Citer
#10577 - 24/12/2010 14:43 Re: En hilsen til alle. [Re: arentzen]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3674
Sted: Nørresundby
Kære Peter Arentzen, tak for din hilsen, jeg blir altid så glad når jeg hør' om konen og børnene i dit liv og dine svigerforældre. Du er et sandt kernesundt kraftværk Peter Arentzen, sådan tænker jeg altid på dig og jer. Der er liv på Bornholm tænker jeg. Kristendom der dur!

jeg har lige været til min fars 80 års fødselsdag, og det jeg tænker mest på fra den fest er en af mine fætrer Ole, 41 år gammel. Vi anede ikke om piger eller kvinder overhovedet interesserede manden, for en kæreste har han vist aldrig haft, så vidt vi er underrettede. Men fast arbejde hele livet og så en altopslugende fritidsinteresse med springheste og avl.

Så til min fars fødselsdag har han den skønneste og kønneste pige med, Dorthe. Jeg går bare og niver mig selv i armen over hvor glad jeg er på Ole's vegne og hvor meget jeg ønsker dem held og lykke.


Det er min moster og onkels eneste søn og det har især for min onkel været en sorg at sønnen tilsyneladende ikke interesserede sig for kvinder. Det ved jeg fordi jeg har arbejdet en hel del sammen med min onkel i hans entreprenørfirma hvor vi rensede å-løb, vandløb.


Jeg sagde til min moster under festen, nej hvor er det en sød og meget smuk svigerdatter I har fået. Så svarede hun: "jamen Hans nu har han også haft 41 år til det, så skal det da også være i orden, synes du ikke det!" (hihi jeg er 54, hold da kæft jeg glæder mig til at se hvor meget i orden min HUN er)

Nej hvor er jeg glad på deres vegne, Ole og Dorthe,, især Ole, der aldrig så vidt vi ved har haft en kæreste, ja jeg er bare så glad for at han ikke endte op som ungkarl hvad vi alle troede kunne blive hans skæbne.


mange kærlige hilsner HansKrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
annonce


Moderator:  Arne Thomsen 
Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Korruptionssag i Ukraine: Fratrædende m..
26/04/2024 08:03
Regnfuld fredag i vente
26/04/2024 07:52
Arbejdsløsheden i Tyskland nærmer sig ..
26/04/2024 07:48
Dronning Margrethe har designet nyt påf..
26/04/2024 07:36
Energi- og teleselskabet Norlys' oversku..
26/04/2024 07:06
Nyheder fra Religion.dk