annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15540585
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372635
Et andet syn 1981099
Jesu ord 1518507
Åndelig Føde 1466783
Galleri
Himmelfart...
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 606 gæster og 266 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 8 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10317 - 22/10/2010 12:56 Re: Jesus [Re: ]
Hanskrist Offline
veteran
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 3642
Sted: Nørresundby
Derfor reducerer du Det Åndelige og Spirituelle til et spørgsmål om psykiatri o.a.

psykiatri er en videnskab der ikke reducerer til noget som helst, men er åben overfor såvel en nedefra og op forståelse af mennesket (biologisme fx) men lige så vel er åben overfor forsekillige oppefra og ned forståelse af mennesket, fx at forstå personlighedsdannelsens skæbne og konstitution som noget der foregår både i frihed (ubestemthed) og i forhold til kultursfæren. Der er marxistiske psykologier og forståelse af bevidsthed/selvbevidsthed og personlighed; evolutionspsykologi (mht bevidsthedens/selvbevidsthedens evolutionsbiologiske udvikling); Kybernetik og biosemiosis er andre muligheder indenfor biologien der ikke forsøger at reducere noget som helst. Jeg har aldrig hørt at psykiatri pr def skulle være reduktionistisk, det skulle da lige være i forhold til dine og Esthers vrangforestillinger smiler .

at læse andre forfatteres ideer om Jesu ord, påvirker dig, men det er ikke tegn på en real forandring af din natur og har ikke altid noget at gøre med det Guds Rige med åndens nye liv, åndens udgydelser over mennesket, som var den verden 3 diskurs eller problemstilling Jesus var optaget af.

urkristendommen er opstået uafhængig af dine evangelier, sorry thomas, måske dit store hovede skyldes vand og et for stort indre tryk der degenerer dine hjerneceller smiler ta dig sammen mand!

men du er ung endnu, jeg har selv prøvet en ganske kort tid at være der hvor du er nu, men qua mit lille hovede med det enorme høje IQ det lykkedes mig hurtigt at forlade mine barnlige fraisæriske standpunkter,,, lidt motivgranskning var nok, Kristus hader folks onde eller narcissistiske motiver. Det du gør imod en bror, eventuel en kristen, det har du gjort mod mig siger Kristus. Thomas dine motiver har været synlige lige siden dag 1, der er 1 og kun 1 grund til at du slynger om dig med Jesus ordene. Du gør alt det Jesus om noget advarede imod.

Lidt synd dine motiver er af en sådan art, når du tilsyneladende er rimelig begavet, dog nok ikke noget særligt, i så fald du havde flyttet dig.

mvh Hanskrist.
_________________________
Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
Top Svar Citer
#10318 - 22/10/2010 13:08 Re: Jesus [Re: Hanskrist]
Visdommen
Uregistreret

at læse andre forfatteres ideer om Jesu ord, påvirker dig, men det er ikke tegn på en real forandring af din natur og har ikke altid noget at gøre med det Guds Rige med åndens nye liv, åndens udgydelser over mennesket, som var den verden 3 diskurs eller problemstilling Jesus var optaget af.

Hvis du ikke kan høre, at ordene kommer fra herligheden selv, så formulerer du dig med et "andre forfatteres ideer om Jesu ord".

Men hvis du virkelig vil lære, at ordene kommer fra Gud, da:

"Min lære er ikke min egen, men hans, som har sendt mig. Den, der vil gøre hans vilje, skal erkende, om min lære er fra Gud, eller om jeg taler af mig selv."
(Johannes 7, 16-18)

Hvad angår Ånden:

"Elsker I mig, så hold mine bud; og jeg vil bede Faderen, og han vil give jer en anden talsmand, som skal være hos jer til evig tid: sandhedens ånd, som verden ikke kan tage imod, fordi den hverken ser eller kender den."
(Johannes 14, 15-17)
Top Svar Citer
#10319 - 22/10/2010 13:25 Re: Jesus [Re: ]
Anonym
Uregistreret

fremragende citater af Johannes (elev eller ham der står i de Paulinske breve's tradition/skole og dermed har en klar Gud Søn dimensionens mystik).

men det forklarer jo intet at du bare kopiere alle disse skriftsteder, du forstår dem helt tydeligt ikke selv, for om du gjorde du opgav dine lave motiver og din evindelige trang til at bruge Jesu ordene imod mennesker, nøjagtig ja helt præcist nøjagtig, det Jesus gjorde op med.

dine intentioner og dine motiver thomas?????????

ved du hvad uren betyder i NT sammenhæng????

du bruger netop jesu ordene som de ikke kan og må bruges,

du har ingen respekt for dem overhovedet

I Kirken fx rejser folk sig op hver gang disse Jesus ord fremføres, hvorfor??? Fordi vi har respekt for disse ord og vi ved at ingen mennesker må ta dem i brug mod andre mennesker, nøjagtig det Jesus ikke kunne døje,,,

"vig bort fra mig" (og så lidt mere sagde han) om din adfærd og optræden.

de kristne selv er mere fortrolige med de Jesu ord du kommer med, dem er de født og vokset op med kære thomas,,, de er trænet i af forstå intentionerne og motivernes vores, og dine lave af slagsen får de straks øje på, ja selv folk her på portalen der ikke er kristne de ser straks hvad det er der bor i dig af lave motiver thomas,,

et godt råd, stop med det, du er gennemskuet for længst min ven.
Top Svar Citer
#10320 - 22/10/2010 13:44 Re: Jesus [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

"fremragende citater af Johannes"

- Enhver, der bruger hjertet, vil lære, hvorfra ordene kommer. Fra Gud selv. Det er i og fra hjertet, at vi må gøre, hvad Jesus lærte os. For hans lære er af Gud.

"Min lære er ikke min egen, men hans, som har sendt mig. Den, der vil gøre hans vilje, skal erkende, om min lære er fra Gud, eller om jeg taler af mig selv."
(Johannes 7, 16-18)

"dine intentioner og dine motiver thomas?"

- Jeg tror på Jesus, når han forkynder Guds ord. Jeg tror på, at Jesus taler Guds ord.

""vig bort fra mig" (og så lidt mere sagde han)"

- Du tænker muligvis på følgende passage:

Jesus forudsiger sin lidelse og død og opstandelse
Så begyndte han at lære dem, at Menneskesønnen skulle lide meget og forkastes af de ældste og ypperstepræsterne og de skriftkloge og slås ihjel og opstå tre dage efter. Og dette sagde han ligeud. Da tog Peter ham til side og begyndte at irettesætte ham. Men Jesus vendte sig om, så på sine disciple, irettesatte Peter og sagde: »Vig bag mig, Satan! For du vil ikke, hvad Gud vil, men hvad mennesker vil.«

...ja, sådan sagde han til en af sine elskede disciple...
Top Svar Citer
#10321 - 22/10/2010 14:06 Re: Jesus [Re: Anonym]
Visdommen
Uregistreret

"vig bort fra mig" (og så lidt mere sagde han)

Du tænker sikkert på følgende:

Så begyndte han at lære dem, at Menneskesønnen skulle lide meget og forkastes af de ældste og ypperstepræsterne og de skriftkloge og slås ihjel og opstå tre dage efter. Og dette sagde han ligeud. Da tog Peter ham til side og begyndte at irettesætte ham. Men Jesus vendte sig om, så på sine disciple, irettesatte Peter og sagde: "Vig bag mig, Satan! For du vil ikke, hvad Gud vil, men hvad mennesker vil."
(Markus 8, 31-33)

Sådan sagde Jesus til sin elskede discipel. For Jesus skulle virkelig slås ihjel - slås ihjel fordi hans ord ikke trængte ind...

"Sandelig, sandelig siger jeg jer: Enhver, som gør synden, er syndens træl. Men trællen bliver ikke i huset for evigt, Sønnen bliver der for evigt. Hvis altså Sønnen får gjort jer frie, skal I være virkelig frie. Jeg ved, I er Abrahams efterkommere; men I vil have mig slået ihjel, fordi mit ord ikke når ind til jer."
(Johannes 8, 34-37)

Lad enhver, der har ører, høre!
Top Svar Citer
annonce
Side 8 af 9 < 1 2 3 4 5 6 7 8 9 >


Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
29/03/2024 08:41
Ramadan-måneden
af ABC
29/03/2024 08:40
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Israel: Hizbollah-leder dræbt i Libanon
29/03/2024 13:22
'Oppenheimer' har haft forsinket premier..
29/03/2024 12:30
Storebæltsbroen er genåbnet
29/03/2024 12:13
Rumænien efterforsker dronelignende fra..
29/03/2024 10:53
Israel reagerer på ICJ's ordre om nødh..
29/03/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk