annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15536443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372315
Et andet syn 1980797
Jesu ord 1518396
Åndelig Føde 1465686
Galleri
Jorden
Hvem er online?
1 registreret ABC 323 gæster og 331 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 3 af 69 < 1 2 3 4 5 ... 68 69 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#1040 - 21/06/2008 16:26 Re: Jesu ord.PS. [Re: Hanskrist]
jmp
Uregistreret

Næh, og man fristes til at spørge: Hvor svært kan det være at elske hinanden? Som jeg før har sagt, drager du mig ind i noget med "østlig religion" hvor jeg ikke befinder mig. Hvad jeg derimod påpeger er, at det er nødvendigt at se bag ordene for at forstå sandheden bag dem. "At blive korsfæstet i Kristus" betyder blot at man erkender at "man selv" kommer i anden række. At man dør og dog lever er i virkeligheden et meget højtideligt udtryk for det vi kalder "uselviskhed".

Hvorfor gøre det så indviklet? Uanset hvilken erkendelse vi når frem til har vi stadig et vanskeligt liv der skal leves.

I denne forbindelse vil jeg gerne, med mine egne ord sige: Den oprindelige årsag til selviskhed er manglende kærlighed. Mennesket er selvisk for at få opfyldt dette behov. Dette betyder at man bliver nødt til at udtrykke dette behov, at man får lov til at leve og være sig selv og bliver accepteret af andre.

Man kan ikke glemme sig selv hvis man har et uopfyldt behov for at blive elsket og accepteret som man er, og man vil altid søge det udenfor sig selv i andres accept. Men hvis man lærer sig selv at kende, giver sig selv lov til at udfolde sig - eller hvis man af andre, får lov til at udfolde sig, så er det ingen sag at glemme sig selv og lade en anden træde først.

Husk det, HansKrist. Det hav som den enkelte dråbe går op i er blot et metaforisk udtryk for den egenskab at kunne glemme sig selv. En egenskab vi har meget brug for i livet i denne verden.

Der er ingen grund til at fortabe sig i store, dyre og indviklede ord hvis man ikke forstår virkeligheden bag dem. Og så er jeg forreesten ikke, hverken en østlig fims eller "new ager". Bare en almindelig dansker.

Ka' du have det godt, HansKrist.


Redigeret af jmp (21/06/2008 16:48)
Top Svar Citer
#1044 - 22/06/2008 00:05 Re: Jesu ord [Re: ]
tros Offline
godt igang
Registeret: 01/04/2008
Indlæg: 92
Det har nu meget lidt med debat at gøre, når du nu for 3. gang 'nøjes' med at citere skriftsteder!
Top Svar Citer
#1046 - 22/06/2008 01:20 Re: Jesu ord [Re: tros]
Jerry Offline
godt igang
Registeret: 30/03/2008
Indlæg: 161
Indsendt af: tros
Det har nu meget lidt med debat at gøre, når du nu for 3. gang 'nøjes' med at citere skriftsteder!


Tjah! Ikke et eneste selvstændigt udsagn fra denne efterplabrende af nogle 'smarte bibelcitater'.

Hvorfor ikke tage hele pakken: http://www.bibelen.dk/BrugBibelen/BibelenOnline.aspx

(nå, men den citerer han vel snart endnu mere fra)

... så slipper han for at bruge tænkeren ... 'andres tanker er mig mere end nok' synes være agendaen.

Jerry





Top Svar Citer
#1047 - 22/06/2008 16:30 Re: Jesu ord [Re: ]
Thomas
Uregistreret

En i skaren sagde til Jesus: "Mester, sig til min bror, at han skal skifte arven med mig." Men han svarede: "Menneske, hvem har sat mig til at dømme eller skifte mellem jer?" Og han sagde til dem: "Se jer for og vær på vagt over for al griskhed, for et menneskes liv afhænger ikke af, hvad det ejer, selv om det har overflod." Og han fortalte dem en lignelse: "Der var en rig mand, hvis mark havde givet godt. Han tænkte ved sig selv: Hvad skal jeg gøre? For jeg har ikke plads til min høst. Så sagde han: Sådan vil jeg gøre: Jeg river mine lader ned og bygger nogle, som er større, og dér vil jeg samle alt mit korn og alt mit gods. Og jeg vil sige til mig selv: Så, min ven, du har meget gods liggende, nok til mange år. Slå dig til ro, spis, drik og vær glad! Men Gud sagde til ham: Din tåbe, i nat kræves dit liv af dig. Hvem skal så have alt det, du har samlet? Sådan går det den, der samler sig skatte, men ikke er rig hos Gud." (Lukas 12, 13-21)


Redigeret af Thomas (22/06/2008 16:31)
Top Svar Citer
#1048 - 22/06/2008 19:49 Re: Jesu ord [Re: ]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Og han (jesus) sagde til dem: "Se jer for og vær på vagt over for al griskhed, for et menneskes liv afhænger ikke af, hvad det ejer, selvom det har overflod"

Så alle i kære folkepensionister, hvorfor katten har i sparet alle de mange penge sammen? og bønder, hvorfor har i gemt i lade og lo osv, det er iflg. Jesus en dårlig investering, ja den kære gud mener endda det er tåbeligt, at spare op, jeg mener tåberne må være gud og Jesus, at de kan komme med sådanne en gang vrøvl, men det er jo langtfra det enste vrøvl vi har hørt fra den kant.

Ok hvis indsmigrer dig hos guden, så slipper du for at dø, grundet din opsparing, hvilken lokkemad.

Hvem har dog fundet på sådan en gang nonsens, gud har ingen hørt tale endsige set et skrift fra, eksisterer kun i nogles forvirrede hjerner og Jesus kunne ikke skrive, men får alligevel skylden for meget nonsens.

Deres "udtalelser" er næsten som skattevæsenets: hvis i gemmer penge til senere og investerer dem, skal vi komme efter jer, men bruger i pengene på svir og druk, så skal I ikke høre et ord fra os.


Redigeret af treram (22/06/2008 19:53)
_________________________
mvh.treram
Top Svar Citer
annonce
Side 3 af 69 < 1 2 3 4 5 ... 68 69 >


Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
International domstol beordrer Israel at..
28/03/2024 17:51
Pingvinerne i Guldborgsund Zoo har fået..
28/03/2024 17:33
Sam Bankman-Fried får 25 års fængsel ..
28/03/2024 17:08
Rusland: Gerningsmænd bag formodet terr..
28/03/2024 16:27
Holland vil bruge 18,6 milliarder kroner..
28/03/2024 16:05
Nyheder fra Religion.dk