annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15931495
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404016
Et andet syn 2007499
Åndelig Føde 1621575
Jesu ord 1536648
Galleri
Solopgang med flot fuldmåne
Hvem er online?
0 registrerede 55 gæster og 228 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Side 9 af 12 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 12 >
Tråd valgmuligheder ↓
« Forrige tråd
Næste tråd »
#10213 - 11/10/2010 11:19 Re: PALÆONTOLOGISK-HISTORISK UDREDNING. [Re: treram]
Arne Thomsen Offline
veteran
Registeret: 16/04/2008
Indlæg: 7239
Sted: Sydsjælland
Hej Treram.

Du skriver bl.a.:
Citat:
- sålænge det kun er verbale overfald, så lad dog være at få det til at lyde som en verdens undergang, men skyd igen af samme skuffe eller lad som om du ikke ser det og svar på en din måde.

Det er jeg egentlig meget enig med dig i, dog vil jeg ikke ned på "verbale klø"-niveauet - dels fordi jeg synes, det er latterligt - og navnlig fordi emnet, der jo skulle være i fokus, derved igen og igen går tabt.
Så derfor er mit valg at ignorere.

Det var da også derfor jeg skrev:
Citat:
Jeg vil ikke hverken selv komme med personfnidder eller forholde mig til andres.
hvorefter jeg blev beskyldt for bevidst at lyve ("lodret løgn").

Det kunne jeg selvfølgelig have ignoreret.
Det gjorde jeg så alligevel ikke - dels fordi manglende respons kunne ligne en indrømmelse af, at jeg faktisk talte usandt (endda at jeg gjorde det bevidst, viste det sig senere for mig) - og dels fordi emnet nu igen gik tabt.

Dertil kom så, at det er min umiddelbare antagelse, at vi her har med en overtrædelse af straffelovens § 267 at gøre.

Skal man lade det passere?
Skal der gives "grønt lys" for strafbare handlinger her på trosfrihed.dk?

Admin mener, at det må være en sag mellem debattørerne, og det er jeg enig med ham i.

Du mener så, at den slags er OK - og det er jo din gode ret.

Det mener jeg ikke - og det er jo ligeledes min gode ret blinker

Men nu du er "på banen", ku' jeg da godt tænke mig at høre, hvad din juridiske vurdering er.

Er Ole Bjørns påstand/anklage (kald det, hvad du vil):
Citat:
En lodret løgn, Arne, som modsiges af dit selvsamme indlæg.
en overtrædelse af straffeloven - eller er det ikke?

Det ser for mig ud, som om vi alle her på trosfrihed.dk i dette spørgsmål famler rundt i blinde og ikke kan nå frem til klarhed.
Kan vi være tjent med det?
Er det ikke for ringe?
Det ville være rart, synes jeg, om vi kunne nå frem til noget, hvorom vi kunne sige: "Det er ikke så ringe endda!" smiler

M.v.h. Arne blinker


Redigeret af Arne Thomsen (11/10/2010 11:19)
Top
#10214 - 11/10/2010 13:18 Re: PALÆONTOLOGISK-HISTORISK UDREDNING. [Re: treram]
Anonym
Uregistreret

Hej Treram,

"Alle i forsmåede stakler på nettet."

- Ohøj engel

"Jeg er ikke meget for at blande mig i debatten om påståede overfald på jeres personlige image"

- Wow!

"sålænge det kun er verbale overfald"

- Hvad mener du helt præcist med 'verbale overfald'?
Top
#10216 - 11/10/2010 14:42 Re: PALÆONTOLOGISK-HISTORISK UDREDNING. [Re: Anonym]
Anonym
Uregistreret

Michael (chatten):
"Thomas/visdommen belærer andre om hvad det vil sige at lyve og tale sandt. tosset"

- Men dog...

tosset
Top
#10218 - 11/10/2010 17:08 Re: PALÆONTOLOGISK-HISTORISK UDREDNING. [Re: Arne Thomsen]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Arne.
Jeg må tilstå at jeg ikke ved om Oles udsagn er en overtrædelse af straffeloven, men jeg tror næppe en dommer gider tage en sådan sag op eller gøre ret meget ved den, hvis det kom såvidt, på den anden side var der engang en vis person der skulle have sagt: er der en der slår dig på din ene kind, så vend den anden til.

Jeg kan ikke forstå at du mener at jeg synes det er iorden med at genere hinanden på den måde, det skrev jeg ikke, jeg skrev bare at det er hvad der kan forekomme og det skal man ikke tage så tungt, sagt wmed andre ord.


Man behøver ikke at gå ned på samme verbale niveau for at gi igen, jeg vil tro det kan gøres fiksere, men nu er det ikke en måde jeg debatterer på ( mener jeg), så jeg har ikke de problemer.

Jeg tror byretterne fik extremt travlt, hvis alle anmeldte sådanne småting, tænk på alle dem der giver finger når de kører bil og råber idioter efter hinanden, jeg husker engang jeg blev påkørt bagfra af en bilist, der ikke så jeg bremsede fordi bilerne foran mig bremsede, han skældte mig huden fuld fordi jeg bremsede så hurtigt og han ville anmelde mig til politiet, hvortil jeg svarede, at det syntes jeg var en vældig god ide og jeg synes vi skal få fat i politiet med det samme, det var før mobiltelefonernes tid, så det var ikke så let, vi tog hinandens numre og hans forsikring betalte alle skaderne på min bil uden at kny.



Redigeret af treram (11/10/2010 17:10)
_________________________
mvh.treram
Top
#10219 - 11/10/2010 17:18 Re: PALÆONTOLOGISK-HISTORISK UDREDNING. [Re: Anonym]
treram Offline
bor her
Registeret: 29/03/2008
Indlæg: 1393
Sted: Sverige/ Thailand
Hej Thomas( vistnok).

Hvad jeg mener med verbale overfald skrev du, dermed mener jeg personlige æreskrænkene udtalelser, såsom du er en idiot, løgner, skør skid o.s.v. Ting som en vis person skulle have udtalt flg.om : slår en dig på din ene kind så vend den anden til, hvor svært kan det være, I må sq lære jeres religiøse skrifter lidt bedre og måske endda leve efter dem ha ha.



_________________________
mvh.treram
Top
annonce
Side 9 af 12 < 1 2 ... 7 8 9 10 11 12 >


Seneste indlæg
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Vigtige præciseringer
af somo
16/05/2024 15:16
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Københavns Kommune ændrer praksis om p..
20/05/2024 12:33
Anmeldelser om vold, stoffer og vold mod..
20/05/2024 11:59
Startskuddet er lydt til udsolgt Royal R..
20/05/2024 11:07
Kommunaldirektør truet af borger: Nu ha..
20/05/2024 10:59
Iran udpeger midlertidig præsident efte..
20/05/2024 10:58
Nyheder fra Religion.dk