To verdener så forskellige

af Hanskrist  13/10/2018 12:34 Offline

Stor kontrast

Rødhus strand og Rødhus klitplantage

Stor kontrast mellem hvad der befinder sig på den ene side klitterne, vandet og havet og den meget brede sandstrand og på den anden side klitterne, heden og skoven, klitplantagen, med kronvildt fx


Afstanden mellem de to verdener så forskellige er på sine steder sølle 100 meter et minut eller to til fods eller på mountainbike.

Kontrasten var igår aftes hvor billederne er taget (billederne er taget i mørkningen) voldsom stor - jeg kom fra stranden med en begyndende mere og mere kølig sydvestlig pålandsvind med bølgernes uafbrudte bølgeskvulp af konstant lydkulisse til skovens fuldstændige ro, som baggrund til fuglenes sagte kvidren og sang, med dens emmen af varme der straks slog mig imøde så det var et lunt og godt sted at være og fortryllende

Kontrasten var overvældende også fordi det er første gang jeg registrerer den, sanser den og bliver bevidst om den, det var meget slående, det ramte mig med stor forundring og blev straks omsat til stille jubel og frydefuld glæde

det varmede mig om hjertet og jeg jeg tog skoven til mig og gemte den i min sjæl som min kæreste hemmelige eje af en forunderlig trylleskov

Jeg ved et hemmeligt sted jeg siger ikke hvor

og det gør jeg jo så alligevel