annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705206
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383701
Et andet syn 1992932
Åndelig Føde 1529625
Jesu ord 1524671
Galleri
Hønsegården
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 472 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Næseboerne - urfolket

Næseboer

jeg er flyttet
jeg er blevet næseboer

ja jeg har længe tænkt på at ville flytte til næseboernes land mellem de to søer øjnene
den friske luft de dejlige vinde og ånde her,
det skønne vejr her, de skønne vejrtrækninger her
vejrtrækninger og ånde dragning fyldt med frisk luft, liflig duft og sans

indenfor i min hule i næseboerne

at være nydende flydende i trance til
i skøn hypnose og dagdrømme trance fantasier

som Freud og Jung jeg har aldrig forstået værdien af mindfulness bevidst opmærksomhed og nærvær
nej al magt til underbevidstheden, opløs opmærksomheden og bevidst nærvær
det vi behøver er fravær
hvor fraværende kan vi blive det nærværende, nuet, det der er

mennesket er sig selv i sit fravær
mennesket er blevet sig selv gennem sit fravær det nærværende
mennesket det mest religiøse fantasifulde væsen, det mest fraværende væsen
al fravær begynder gennem sanse fantasier drømme og forestillinger
al fravær foregår gennem trance fantasier og selvhypnose
i næseboernes land

som læge forstået som HEALER det første jeg lærer mine patienter er fravær
fraværets kunst,
næseboernes nydende flydende former for duftbaseret trance, fantasi og dagdrømmeri
selvhypnose hvor vi frivilligt lader os trække i næsen, verjtrække i næsen gennem duft og sans
hvor eneste bivirkning er erotiske seksuelle fantasier og dagdrømmerier

psykoanalytiker og mystiker, jungianer dybt ind i hjertet
skal vi overleve må vi grave dybt og finde nye motiver, nye arketype fantasier og forestillinger at leve vort liv på
nye motiver og motivationer (arketyper) der kommer fra vores indre underbevidsthed som længe har været fortrængt
arketyper som den hellige mand fx, den nøjsomme mand, det fraværende menneske,
det menneske der kommer fra en anden verden med nye ideer og forestillinger, motiver, motivationer, arketyper til vor tid

som læge forstået som HEALER jeg kan ikke hjælpe mennesker der ikke formår at skabe fravær
fravær til bevidstheden som er vores store problem, fravær til bevidst opmærksomhed og nærvær
fravær til mindfulness idiotien, for det eneste vi ikke skal er at være bevidste opmærksomme nærværende
gennem bevidst opmærksomhed og nærvær afskærer vi nemlig os selv fra underbevidsthedens flydende nydende flow tilstande
gennem bevidst opmærksomhed og nærvær afskærer vi os selv fra de spontane suveræne livsytringer
de spontane suveræne livsytringer så fyldt med ekstatisk flow og superfluidity, ubesværet dans og sang

har vi kontakt til underbevidstheden kan vi gennem dagdrømmeri, fantasi og motiv, visualisering, gøre det der er svært ubesværligt
det er et spørgsmål om at være motiveret, kende underbevidsthedens vores motiver, motivationer, arketyper
og sådan skal vi drømme, fantasere, visualisere og forestille os tingene ud fra vore iboende motiver, motivationer, levende arketyper
vi skal lade os arketype bestemme og motivere, vi må konsultere Jung igen, før det er for sent

Det moderne menneske lever gudsforladt, åndsforladt, det mangler arketyperne, at dets liv bliver arketypisk motiveret, det mangler, fattes, at dets liv også bliver arketypisk bestemt, præget

Vi har ikke længere nogen god forbindelse til drømmene vore, arketyperne vore, motiverne vore, motivationerne vore. Vi har ikke god forbindelse indadtil, til underbevidstheden vores.

Det moderne menneske er uden SYNER
Helt uden arketyper i øjnene, helt uden arketype forestillinger i øjnene

Det moderne menneske er uden drømme, det drømmer ikke mere sine egne drømme

Det har mistet sit drømmeliv

Som læge, forstået som HEALER det første jeg må lære mine patienter er at drømme igen, er at de får deres drømmeliv igen, fantasi og forestillingsliv igen

I skal kunne selv ellers bliver I syltet ind i andre menneskers forestillinger og I kommer til at leve andres tanker og forestillinger,

Sådan tumler det moderne menneske rundt helpsykotisk optaget af andre menneskers tanker og forestillinger. Hvorfor jeg straks må lære mennesket at tænke selv, gennem at de drømmer deres egne drømme, får fat i deres drømmeliv, arketype liv, deres motiver og motivationer, deres arketyper
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
20 soldater dræbt i Cambodja ved eksplo..
27/04/2024 15:51
Støttedemonstration vil have Spaniens p..
27/04/2024 15:26
Nyheder fra Religion.dk