annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 474 gæster og 46 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Et andet syn

Hej Jan.

Ja folk der tror på vrøvlet er dumme og mindre begavede.

Fordi det viser sig jo ganske overbevisende at de fleste vestlige lande efterhånden har færre og færre "rigtige" troende, mens de underudviklede lande stadig er totalt indlemmet i religionens klamme favntag, her er der ingen der tør vise andet end de er religiøse.
Så derfor har man vel ret i at mene at jo mere oplyst, desto mindre kan man bruge religionen til noget.

Det guddommelige forbindes med noget smukt og kærligt, hvorimod jeg forbinder det med noget grimt og ukærligt.

Jeg går for at være meget venlig, opmærksom, hjælpsom og afbalanceret i mit daglige liv, ja jeg havde en masse medarbejdere før i tiden, der ligefrem spurgte mig, hvorfor jeg fandt mig i så meget og ikke fyrede folk straks, som andre ville have gjort, når de ikke opførte sig som forventet.Jeg svarede at jeg godt ville give dem en anden chance for at forbedre sig, så de faldt godt til i vort arbejdsteam.

Der er himmelråbende forskel på religion og videnskab, når det gælder religion,leder mennesket efter noget ganske usandsynligt, en narresut der kan give deres liv en mening, uden denne narresut er deres liv intet.
Videnskaben søger efter hvad der kan bevises, ligemeget hvad det så end er, der bruges enorme energier på at finde universets gåde, som ikke bare kan affærdiges med ; det har en gud skabt, nej videnskaben går langt videre, kan ikke bruge religion til noget videnskabeligt overhovedet.

Og sådan har det været siden de første modige videnskabsmænd offentliggjorde deres opdagelser, mange gange med livet som indsats, man tillod ikke at der blev sået tvivl om biblens "videnskabelige værdi".
Dumheden har holdt menneskeheden i sit klamme favntag i århundrede, nu hvor ateismen endelig tør vise sit ansigt, er de troendes eneste svar, at de er ukærlige, uhjælpsomme, aggresive o.s.v.
En skønne dag vil de troende nok indse at de er blevet snydt, hvilket de sidste nye tal fra kirkestatestikkerne tyder på, folk flygter fra kirkerne.

Jo tak Jan jeg har det godt, lige kommer ovenpå efter små 3 måneders sygdom, grundet hospital fejlbehandling, skulle kun have varet 2-3 dage efter en nyrestens "nedskydning".


Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Den irske regering vil sende asylansøge..
28/04/2024 17:02
Ukrainske tropper falder tilbage flere s..
28/04/2024 17:00
Nyheder fra Religion.dk