annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15878259
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2398615
Et andet syn 2003402
Åndelig Føde 1602690
Jesu ord 1534402
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
2 registrerede Hanskrist ,(1 usynlig), 569 gæster og 215 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Jesu ord

Hvor er din sikkerhed forankret, Hanskrist?

“Ikke enhver, som siger til mig: Herre, Herre! skal komme ind i Himmeriges Rige, men den, der gør min Faders Villie, som er i Himlene. Mange skulle sige til mig på hin Dag: Herre, Herre! have vi ikke profeteret ved dit Navn, og have vi ikke uddrevet onde Ånder ved dit Navn, og have vi ikke gjort mange kraftige Gerninger ved dit Navn? Og da vil jeg bekende for dem Jeg kendte eder aldrig; viger bort fra mig, I, som øve Uret!” Matt 7:21-23

Altså kan man kalde Gud sin Herre, profetere, uddrive onde ånder og i det heletaget gøre mange store gerninger i Guds navn, og stadig høre ordene “Jeg kendte eder aldrig; viger bort fra mig, I, som øve Uret”

Konklusionen fra Guds egen mund, må være; at der er i sig selv ingen sikkerhed er i åndelige oplevelser, manifestationer, mirakler og gode gerninger gjort i Guds navn. Vi kan også uddrive at teksten, at der på Herrens dag, vil være MANGE, som fejlagtigt har satset deres sjæl på disse falske manifestationer.

Men, hvor er der så sikkerhed?

Vi tar historien op i Luk:24:13 hvor to modløse,disilutionerede disiple er på vej fra Jerusalem til Emmaus. De har lige oplevet deres håb, deres Mester blive korsfestet de siger: “Men vi håbede, at han var den, som skulle forløse Israel” (Vers 21) I sin godhed og omsorg møder den opstandne Jesus dem på vejen, for at genetablere deres to og håb. Hvordan gør han så det?
“Han sagde til dem: O I uforstandige og senhjertede til at tro på alt det, som Profeterne have talt! Burde ikke Kristus lide dette og indgå til sin Herlighed? Og han begyndte fra Moses og fra alle Profeterne og udlagde dem i alle Skrifterne det, som handlede om ham” Luk 24:25-27
Da Jesus senere i Emmaus åbner deres øjne, så de genkender ham, for derefter forsvinder for øjnene af dem, hvad får så deres håb til at blomstre igen?
“ Og de sagde til hinanden: Brændte ikke vort Hjerte i os, medens han talte til os på Vejen og oplod os Skrifterne? Og de stode op i den samme Time og vendte tilbage til Jerusalem og fandt forsamlede de elleve og dem, som var med dem" (vers 32-33)
Inge hokus pokus, eller storslåede åndelige manifestationer.Det var Guds ord, skrifterne, Moses og Profeterne, der brændte i deres hjerter.

Her er et citat fra 1890 “Den store strid side 383”

“I de kirker han (satan) kan få ind under sin vildledende magt, vil han få det til at se ud, som om det er Guds særlige velsignelse, der udgydes. Der vil komme noget, der ser ud som en stor åndelig interesse. Mange skal juble over Guds vidunderlige gerninger for dem, mens denne i virkeligheden stammer fra en anden ånd. Under et relgiøst skær vil Satan søge at udstrække sin magt over den kristne verden.
I mange vækkelser inden for de sidste halvt hundrede år er det de samme kræfter, der i større eller mindre grad var i virksomhed, som vil vise sig i fremtidens endnu større bevægelser. Der er tale om en følelsesmæssig ophidselse, en blanding af det sande og det usande, som er velegnet til at lede på vildspor. Men INGEN behøver at lade sig bedrage. I lyset af Guds ord vil det ikke være svært at erkende disse bevægelsers sande natur.”

Jeg syntes det korrospondere ganske godt med Matt 7:21-23

Kærlisgt

Protestanten

Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Hanskrist
14/05/2024 10:17
Vigtige præciseringer
af somo
10/05/2024 22:05
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Blinken: Nye våben er på vej til Ukrai..
14/05/2024 10:48
Danske museer slog besøgsrekord sidste ..
14/05/2024 10:37
14 dræbt af gigantisk reklametavle i In..
14/05/2024 10:28
Israels angreb får Røde Kors til at op..
14/05/2024 10:24
Domstol: Josef Fritzl er godkendt til al..
14/05/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk