annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15799376
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2393473
Et andet syn 1999555
Åndelig Føde 1564096
Jesu ord 1530562
Galleri
BUDDHA
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen, Hanskrist 152 gæster og 37 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: serotonin
Emne: Re: Et kursus i mirakler

Kære Anne.

Nej, det lyder overhovedet ikke spor gak. smiler

Dog kan jeg godt selv være lidt gak gak nogen gange. bank

Jeg synes din metafor med fisken sidder lige i skabet.

Du skriver(som ikke er gak) smiler

"Derfor må vores ideer om tab, skyld, had, frygt etc. være mere end ideer, de må i sig selv være et udtryk for smerte; en smerte vi har lært at skærme os fra, men som i stedet har skabt vrede, skyld, sorg etc i os. At se disse sider i os øjnene betyder ikke, at de er en del af os, en del af virkeligheden. Men nogle gange skal der først være kaos før der kan blive orden, og før vi kan opdage os selv i Gud, i helligheden."

Smerten kommer sikkert fra en ide om, at vi har gjort noget forkert, og derfor tror vi ikke vi fortjener at blive elsket ubetinget. Vi tror vi skal leve op til et eller andet for at være elsket. Det er ideen om at have gjort noget forkert som "skaber" skyldfølelsen, og skyld har det med at forlange straf, og der har vi så frygten. Ubevidst er det Gud vi frygter, for det er altid Gud som vores sind forholder sig til, da det er Gud som har Skabt vores sind.

Smerten er i vores sind, men kilden til smerten er ikke virkelig. Og det er her tilgivelse kommer ind i billedet. Når vi tilgiver reagere vi ikke på de skøre fisk(ideer) som svømmer rundt i vores sind. Lidt ligesom du er inde på. Jeg tror bare det skal ses i et meget meget større perspektiv. Vores sind har i virkeligheden ingen grænser. Alt vi ser i verden er vores sind. Lidt ligesom kvantefysikken, hvor det siges at der ikke virkeligt er noget i universet som er adskilt. Subjekt og objekt er det samme. Videnskaben kalder det bare for energi, hvorimod den mere spirituelle retning kalder det sind eller bevidsthed.

Okay nu bliver det sikkert lidt for flyvsk, så jeg må nok hellere stoppe inden jeg flyver helt væk. smiler

Sov godt og drøm sødt, kære Anne.

Kærligst Jan.













Seneste indlæg
Min ”religion”
af Tikka
07/05/2024 11:47
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Malmø by beklager at have fjernet støt..
07/05/2024 12:09
Lars Løkke Rasmussen udgiver lydbog
07/05/2024 11:50
50-årig mand efterlyst: Sidst set manda..
07/05/2024 11:43
Putin er indsat som Ruslands præsident ..
07/05/2024 11:40
Politi rydder propalæstinensisk telt-de..
07/05/2024 10:45
Nyheder fra Religion.dk