annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705206
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383701
Et andet syn 1992932
Åndelig Føde 1529625
Jesu ord 1524671
Galleri
Mad for sjov
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 472 gæster og 35 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: dødt

Hej Arne.

Jeg kan godt være enig med dig i at ; det er meget ufatteligt hvis der ingen begyndelse er, men det er vel lige så ufatteligt hvis et eller andet??? kunne have skabt dette megaunivers, det måtte vel også være stort for at kunne det, her hjælper det ikke bare at puste i lidt "lerstøv" og vips er universet der.

At det skulle have været en lille superkoncentreret energibombe der pludselig "sprang ud" i det store intet og derefter eskalerede "skabelsen" sig, her er det så den troende siger; jamen det var en gud der skabte det hele- nå - og hvem skabte så guden og hvem skabte den der skabte guden og hve...., for at sige at gud bare var der, er for simpelt-dur ikke.

Men det kan vi slås længe om endnu, uden at få at vide hvem der har ret - fandens også, så vi må le eller græde længe endnu og jeg vil kun le.

Hvad angår bønner, har jeg endnu ikke haft behov for at bede om noget man alligevel ikke får, de der beder må da føle sig snydt, men de bliver ved og ved og intet sker, andet end i deres egne hjerner, som de på en eller anden mystisk måde har fået snydt, så de tror de bliver hørt, hvilket de jo også har fået at vide henne i kirken og så skal det jo nok være "sandt".

Men det er da godt hvis nogle mener det hjælper, så får de mindre at lave på de psykiatriske afdelinger.

Ja lad os endelig pille gud og skaber ud af bønnen, men hvem skal den så stiles til, hvis der skal være sund fornuft med i spillet??

Buddhister beder meget, hvem de beder til, må jeg indrømme at jeg ikke er klar over, selvom jeg er gift med en buddhist, men hun beder nu ikke såvidt jeg ved??? de har jo ingen gud og skaber at bede til, men måske de beder til buddha.
Og selv små unger der knapt kan gå kan deres bønner, de er proppet ned i halsen på dem med modermælken af alle de arbejdssky halvkriminelle munke.



Seneste indlæg
Min ”religion”
af Arne Thomsen
27/04/2024 18:12
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Selskab overvejer at lukke flyrute melle..
27/04/2024 17:05
Propalæstinensisk protestlejr opløst p..
27/04/2024 16:55
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
20 soldater dræbt i Cambodja ved eksplo..
27/04/2024 15:51
Støttedemonstration vil have Spaniens p..
27/04/2024 15:26
Nyheder fra Religion.dk