annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15963918
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2407059
Et andet syn 2010232
Åndelig Føde 1633537
Jesu ord 1537875
Galleri
To verdener så forskellige
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 75 gæster og 112 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Nu ramler det for de kristne!

Jeg har ikke kaldt Jesus for ikke-handlingens mester, jeg har udtalt at det han gjorde var den fuldstændige ikke-handling. Det samme gælder Gud. Den fuldstændige ikke-handling.

Skriver du,

men du har kaldt Jesus for en ikke-handlingens Mester, det er også rigtig at du har sagt at det han gjorde var den fuldstændige ikke-handling. Men det du siger stikker i øst og har ikke en hujende fis med den Kristne Guds forståelse og Jesus Kristus forståelse at gøre.

Men hvorfor nævner du det?

Skulle du ikke påvise på hvilke væsentlige punkter jeg har taget fejl med min Kristusforkyndelse.

Dog jeg kan godt se hvis det du siger ovenfor holder, så har jeg taget grueligt fejl og min Kristusforkyndelse er helt ved siden af, det vil jeg godt indrømme, men problemet er at så ryger NT og alle dets forfattere også med i samme fald, så ryger Luther, ja så ryger hele kristendommen på gulvet. For der er ikke een eneste kristen teologisk tænker der vil kunne forbinde noget som helst med det du siger.

Det nærmeste du kan komme det, er noget med den "ubevægede bevæger", men dette skyldes en syntese af græsk tænkning og den kristne tro, der førte til en metafysik, der talte om Gud som den ubevægede bevæger, men dette er forladt igen. Og så står der også bevæger, så selv her, hvor vi komme dig nærmest er vi langt, langt fra dine tanker.


Det er ikke nødvendigt at forstå sig selv for at få et godt og lykkeligt liv, ja jeg vil endda sige tværtimod og i kristendommen spiller det forhold ingen afgørende rolle.


Hvis du ikke har i sinde at påvise på hvilke punkter jeg har taget væsentligt fejl i min Kristusforkyndelse tror jeg at jeg vil bruge min tid på noget mere fornuftigt, end dine søforklaringer. Du er allerede begyndt på nattens slingrekurs.

Mange kærlige hilsner Hanskrist.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
20/05/2024 13:44
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Fire unge mænd sigtet for økonomisk sv..
23/05/2024 18:22
Alle tog til og fra Tinglev aflyst reste..
23/05/2024 17:51
Midlertidigt militært område i Aarhus ..
23/05/2024 17:10
Firma bag Toblerone og Oreo får milliar..
23/05/2024 17:03
Bakken Bears' ottende mesterskab fejret ..
23/05/2024 16:22
Nyheder fra Religion.dk