annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15941211
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2404944
Et andet syn 2008064
Åndelig Føde 1624589
Jesu ord 1536995
Galleri
Kirkebø
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 63 gæster og 132 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Michael
Emne: Re: Nu ramler det for de kristne!

Det ville være lettere at diskutere din kristne forkyndelse hvis du havde én i stedet for at du konstant at citerer den ene og den anden.

Hvis vi så fratrækker alle de steder hvor du fortæller mig hvem jeg er og hvad jeg mener, hvilket forøvrigt er forkert, det du opfatter, så er der ikke meget tilbage. Du har ikke modet til at stå alene med din overbevisning.

Først skal jeg have en i skallen på grund af mit forhold til Anne, et forhold du konstant blander dig i. Mine forhold er ikke trepartsforhandlinger. Du kan jo forholde dig til hende selv og så blande mig udenom.

Så optræder du sammen med Anne og Fl. Vang, idet du åbenbart synes at dine ord får større vægt når du er en deltager af en sådan triade.

Bortset fra alle de steder hvor du fortæller mig hvem jeg er, hvilket er din egen projicering, så gemmer du dig bag såvel Pauli som Luthers skørter. Du gentager hvad de har sagt i stedet for selv at have dannet dig en mening som du så kan fortælle om.

Til sidst anbringer du mig sammen med Peter Rubæk og serotonin men i modsætning til dig er jeg et individ hvilket disse andre to også er hver for sig. Jeg siger på ingen måde det samme som de gør.

Til sidst stiller du Jesus og Paulus op som to ligestillede personligheder. Det er de ikke.

Så stort set har du ikke udrettet andet end at gentage en masse hvad andre siger samt brugt en hel del energi på at få mig til at tro, at den jeg er, er den samme som din forestilling om mig.

Det er jeg ikke. Det du siger jeg er - er hvad du er.

Hvis du undrer dig over at jeg ikke går ind i en længere diskussion med dig er det fordi din debatteknik giver mig hovedpine. At tale med dig er som at slå vand på en gås.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
20/05/2024 13:44
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Michael Cohen erkender at have stjålet ..
20/05/2024 18:37
Israels præsident angriber ICC efter h..
20/05/2024 16:55
Skib endelig på vej i havn efter brokol..
20/05/2024 16:31
Grækenland vil udvise ni europæere eft..
20/05/2024 15:17
Kondolencerne vælter ind efter Ebrahim ..
20/05/2024 14:24
Nyheder fra Religion.dk