annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15963918
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2407059
Et andet syn 2010232
Åndelig Føde 1633537
Jesu ord 1537875
Galleri
Himmellandskab
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 119 gæster og 255 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Michael
Emne: Re: Nu ramler det for de kristne!

Hvorfor er det at gå i opløsning, at gøre opmærksom på at jeg har nydt at følge ALH’s vej den sidste uge. Desværre synes hun at være betaget af alt dit vrøvl og hvor mange gange har jeg ikke set de svage forsøg på forståelse blive trampet ned af en strøm af ord. Hendes skriverier og oplevelser i den sidste uge er fyldt med en smuk form for erkendelse, desværre sværmer hun for dit hjemmestrikkede vås og snart vil virkelighedens spæde flamme slukkes igen.

Dit sammenrod af Paulus og Freud og, hvad ved jeg, er din egen hjemmestrikkede konstruktion, den eneste virkelighed der er i den, er din egen manglende forståelse af dig selv. Den Kristus du tilbeder er dit eget selvbilledes projektion og har intet med sandheden at gøre.

Hvorfor skulle det være det samme som at gå i opløsning at udtrykke bekymring over at noget smukt skal forsvinde, at det virkelige bliver erstattet af et falsum? Jeg har såmænd set det så mange gange før.

Men der er jo stor tryghed i at dyrke den traditionelle kristendom, at blive en god velbjerget samfundsborger med de rette meninger, accepteret af andre af sin egen slags. Hvad man gik glip af opdager man såmænd aldrig. Når først sindet er stivnet i sin endelige form synes der ikke længere at være noget at gøre.

At jeg skulle være ved at gå i opløsning er igen dit forsøg på at lægge din egen tolkning ind i hvad jeg siger og på den måde har jeg hele tiden, de sidste par år, haft dine kommentarer til at tolke hvad jeg selv siger, men denne fortolkning vil jeg meget gerne være fri for for det er din måde at opfatte på ikke min og du har så tydeligt mange gange vist at du ikke aner hvad jeg taler om. Så lad enhver svare for sig i stedet for hele tiden at tolke en andens ord ind i ens egen kontekst

Men nok om det, Jeg kan konstatere at du er en meget selvoptaget og dominerende person som gerne vil vride din egen opfattelse ind i hovedet på alt og andet samt at det absolutte centrum og kernepunkt for dig er: dig selv, dig selv, dig selv.

Nu nævner du oven i købet dig selv på linje med de filosoffer som du gentager i det uendelige, men man skal selvfølgelig ikke sætte sit lys under en skæppe især ikke hvis man kun har én.

Var det frisk nok?
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
20/05/2024 13:44
Spiritualitet
af Arne Thomsen
17/05/2024 19:05
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Nyheder fra DR
Tre amerikanske soldater skadet ved mole..
23/05/2024 23:25
Restaurant kollapset på Mallorca - fler..
23/05/2024 22:37
Flere gerningsmænd kan være på fri fo..
23/05/2024 21:58
Efter kraftig turbulens på fly: Passage..
23/05/2024 21:49
Tre personer anholdt efter skyderi på N..
23/05/2024 20:12
Nyheder fra Religion.dk