annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15696883
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383021
Et andet syn 1992443
Åndelig Føde 1527744
Jesu ord 1523947
Galleri
Kunsten at være stille.
Hvem er online?
0 registrerede 445 gæster og 203 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Død mand sladrer ikke!

Citat:
I stedet for snik snak, vil jeg gerne du gør dig umage med alle spørgsmålene, så jeg virkelig føler at jeg har fået at vide hvad du står for.


Knægt! Du camouflerer jo al din forrige hån ved at spille "interesseret" og påny spotte mine ord om at holde fast i Jesu ord med "sniksnak". Nuvel - lad gå!

Dog: Der har ikke været tale om sniksnak, overhovedet ikke. Godt, nu til dine spørgsmål.

Citat:
Finder vi Jesu ord i urevangeliet?


Nogle af dem. Intet skrift er perfekt. Desuden stemmer mange af dem overens med dem fra Matt., Mark., Luk. og Joh.

Citat:
Finder vi Jesu ord i EKIM?


Har aldrig læst EKIM. Men hvad jeg har hørt fra Jans mund: NEJ, ingen Jesus-ord dér (med mindre ekim citerer fra NT).

Citat:
Finder vi Jesu ord i Thomasevangeliet?


Nogle af dem. F.eks.: Pas på din broder som din øjensten. Og: Guds Rige er inden i jer. Samt f.eks. ordene om ilden og lidelsen (som Johannes Døber taler om i NT).

Citat:
Finder vi Jesu ord i Matthæus, Markus og Lukas evangeliet?


Yes, sir!

Citat:
Finder vi Jesu ord i Johannesevangeliet?


Yes, ma'm!

Citat:
Har Jesus givet os andet end sine ord?


Ja, for han sender sig selv, den hellige ånd, til enhver, som holder fast i ordene. Faderen og Sønnen vil tage bolig i enhver, som holder fast i ordene og budene, som han gav os mennesker. For han talte, som han hørte af Gud.

De, som tror, vil blive frelste. Men de ulydige... Guds vrede vil blive over dem. (J. D). Og igen: Hvem var den viise? Hvem havde lagt sokkel på grunden? Netop - de, som hører og handler efter Jesu ord!

Dette er ikke en "sur-pligt"-lov. Det kan det slet ikke være. Ikke når vi taler om Jesu bud. Ikke som de er formuleret. For han vægter netop hjertet, intentionen, det indre. Ikke handlingen i sin "golde skal", men i sin indre glød.

Lyt...
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
26/04/2024 12:57
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Hovedvej mellem Viborg og Holstebro spæ..
26/04/2024 15:35
Tidligere landsholdsspiller Stig Tøftin..
26/04/2024 14:38
Beboer på Christiania tjente 20 million..
26/04/2024 14:32
Brasiliansk fodboldlegende stopper lands..
26/04/2024 14:19
Politiet ophæver afspærringer ved Øst..
26/04/2024 13:31
Nyheder fra Religion.dk