annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Glædelig Jul og et Godt Nytår
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 510 gæster og 47 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Død mand sladrer ikke!

Citat:
jeg mener det er under voksne menneskers værdighed at diskutere på det plan, og du får mig ikke til det


Der er heller ikke noget at diskutere. Sandheden kan man blot vidne om. Men der er heller ikke noget "plat" i det. Sandheden er åbenbaret for små børn. Det kræver ikke akademisk snilde at elske. Og sandheden åbenbares i kærlighed.

Citat:
jeg mener det er fløjtende ligegyldigt om Gud er een, 2 eller 3 eller blot en fis i en hornlygte, what ever


Det er ikke irrelevant, hvad Gud er. Jesus og diverse profeter og udsendinge har talt om og af Gud.

Citat:
det det drejer sig om, er hvorvidt du er i stand til at sætte alle dine banaliteter, floskler og al dit kærlighedsævl ind i en større menneskelig sammenhæng, der stemmer overens med vores daglige erfaringer og det moderne videnskabelige verdensbillede vi alle har direkte eller indirekte kendskab til,


Der er ikke tale om floskler. Jeg taler ofte blot det, som Jesus selv sagde. Det er ikke banalt eller floskelagtigt, men - som han selv sagde - ånd og liv.

Hvis du læser Jesu ord, vil du også se, at han ikke taler om videnskab, men giver lignelser, så selv "de umyndige" kan følge med. For dem skal sandheden åbenbares.

Citat:
vil du svare på om vi alle skal være gode ved hinanden?


Naturligvis vil jeg det. Elsk endda selv dine fjender. Gør godt mod dem, der hader dig. Velsign dem, der forbander dig. Bed for dem, der mishandler dig. Vær da fuldkommen, som Gud er fuldkommen.

Godhed er også at tale sandhed, selv om der findes dem, der vil blive nok så forarget. Men salige er de, der ikke bliver forarget.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Dæmning kollapset i Kenya efter oversv..
29/04/2024 11:11
Nu kan vi alle tjekke ind med mobilen i ..
29/04/2024 11:09
Politi undersøger dødsfald ved Horsens
29/04/2024 11:06
Forsvarsforhandlinger slut uden aftale: ..
29/04/2024 10:25
Danskerne har stor tillid til politiet, ..
29/04/2024 10:23
Nyheder fra Religion.dk