1
registreret Arne Thomsen
56
gæster og
274
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Troens frihed
|
Nu er det dine ideer vi drøfter Arne
Vil du tillade en folkets åndelighed der forkaster Jesus Kristus Åbenbaring Gud og vores virkelighed med Gud og hvem vi mennesker er i og med Gud (i Kristus)???
En folkets åndelighed der forkaster
At i Jesus Kristus er Gud kommet os nær som virkelighed gennem Helligånden - i en JEG'DU (SØN'FADER) skabende kreativ samspils virkelighed gennem Helligånden, hvor både Gud og mennesker kan gøre indspil og udspil i forhold til hinanden. Som det fx praktiseres i det kristne TROsLIV og BØNsLIV.
En folkets åndelighed der forkaster:
At mennesket er sat i samme inderlige passionerede forhold til Gud og virkelighed med Gud som Jesus Kristus gennem Helligånden.
En folkets åndelighed der forkaster:
At i Jesus Kristus er Gud kommet os nær som virkelighed gennem sin Ånd - Helligånden.
En folkets åndelighed der forkaster Gud - ikke tror på Gud - Jesu Kristi Gud - den Åbenbaring Gud vi modtog i Jesus Kristus.
Jeg spørger dig fordi det er din egen ide med at folkets åndelighed skal repræsenteres og udtrykkes i folkekirken.
Med mine spørgsmål til dig jeg ønsker at få dig til at tænke nærmere over konsekvenserne af dit forslag - dine ideer om en ny moderniseret og rummelig folkekirke.
Mvh HansKrist
Jeg synes at alle mennesker skal være velkommen i folkekirken uanset hvilken "åndelighed" eller tro de tilhører.
Men at de i folkekirken skal mødes med evangeliet - hilses velkommen med Jesus Kristus Åbenbaring Gud og vores virkelighed med Gud og hvem vi mennesker er i og med Gud i Kristus.
|
|
|
|