0
registrerede
15
gæster og
110
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Troens frihed
|
Tikka:
Jeg har ikke ordet i min magt,
Jo det har du endda i imponerende grad.
Du har også efterhånden et meget nuanceret og dybdegående forståelse tingene og en rigtig stor viden. Din bibelkundskab kommer dig til gode.
I mine øjne – og sådan som jeg forstår Paulus – er Jesu opstandelse helt afgørende for hele forståelsen af det nye liv.
Jesus opstandelse isoleret interesser ikke Paulus - det ville jo også bare være et stort stort nummer ude foran øjnene på os - hvilket jo er noget hokus pokus pjat, ihvertfald for Paulus.
Vi er ikke adskilt fra Jesus - fra Gud i Jesus.
For Paulus gælder at Gud inkarnerer verden og os igennem Jesus (sin Kærlighed og Ånd) - her antager Gud den menneskelige syndige dødelige natur - Gud kommer til os - er i os og med os. Og antaget af Gud er der ingen død.
Dette er Guds Kærlighed Kristus som Paulus kalder det et par steder.
Kærlighed er altid en forening to der behøver hinanden for at opnå fuldkommenhed og netop Gud og mennesket hører sammen. Gud er ikke noget uden sin elskede anden mennesket.
Gud vil og kan ikke være sig selv.
Jung hævder han kan føre klinisk empirisk videnskabelig bevis gennem sit arbejde med tusindvis af patienter og deres drømme, for at sådan fungerer Arketypen Selvet i vores kollektive psykiske apparat. Selvet rækker ud til os med Kærlighed og Healing for at Helbrede og Frelse os - overvinde vores isolation og ensomhed og bringe os i kontakt med de skabende kræfter for vækst. Livets Ånds Love i Kristus.
Igen opstandelsen er her for Paulus:
Gud inkarnerer verden og os igennem Jesus (sin Kærlighed og Ånd) - her antager Gud os (os syndere og fjender af Gud) her antager Gud den menneskelige syndige dødelige natur - Gud kommer til os - er i os og med os ind i døden hvorfor der ingen død er.
|
|
|
|