2
registrerede Arne Thomsen
,(1 usynlig),
25
gæster og
104
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Troens frihed
|
I tilslutning til mit skriv i denne tråd #45154 - 21/06/2025 10:41:
Hej Hanskrist. Jo mere jeg tænker over mine seneste ord til dig om kernen i din tro, jo mere bliver det klart for mig, at situationen er en chance for at erstatte min - og mon ikke også mange andres - forvirring om din tro med afklaring. Jeg erkender, at det nok ikke vil være nemt at afklare med enkle og umisforståelige ord, men jeg tror på, at det kunne blive frugtbart. Så jeg håber Kom jeg i tanker om, at jeg jo kunne begynde med mig selv Så her kommer min "trosbekendelse" - så vidt jeg har kunnet klare det:
Mit udgangspunkt er, at jeg tror på naturvidenskabens opnåede viden om universet (dette univers, hvis der er flere). Men vi menneskers viden har intet svar på, hvordan det er gået til at universet eksisterer. (Big Bang-teorien forklarer jo ikke, hvad det var, der ”bangede”) Religionerne rundt om blandt klodens mennesker siger - mig bekendt - enten, at verden er skabt af en skabergud, eller at verden er evig. Begge de to svar lyder mulige, men for mig forbliver Verdens Væren et ufatteligt og vidunderligt mirakel, som jeg oplever som ubeskrivelig Guddommelig Kærlighed.
Det er min inspiration til mit liv: Kærlighed til alt værende
Arne
P.S.: Jeg kan ikke lade være at tænke, at hvis du Tikka og du Hanskrist hver præsenterede jeres personlige og let forståelige ultrakorte "trosbekendelse" så tror jeg vores debatter ville få "et pift" Arne.
|
|
|
|