1
registreret Arne Thomsen
18
gæster og
118
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Troens frihed
|
Arne:
Hanskrist, du forsøger at gøre dig til dommer over, hvad der er ret forståelse, og hvad der er misforståelse af kristendommen. Det var jo netop dét, europæiske kristne gjorde under 30-årskrigen: Snæversyn og intolerance.
"Det var jo netop dét, europæiske kristne gjorde under 30-årskrigen: Snæversyn og intolerance."
Det er jo direkte løgn hvad du skriver.
Prøv nu saglig debat mand!
Du forstår simpelthen ikke EKSISTENTIEL kristen TROsLIV og dets SPIRITUALITET. Hvilket kommer til udtryk når du får Jesus til at repræsentere det stik modsatte af hvad han stod for og bragte i spil i verden og modigt turde ofre sit liv for. Her må alle, om det er mig eller andre, selvfølgelig på en offentlig debat bryde ind og kritisere og udstille alle dine misforståelser kristendommen.
Dette betyder ikke at du ikke må tro og mene som du gør - blot skal dine misforståelser og forvanskninger kristendommen ikke stå uimodsagt - så folk der læser med her ikke får et klogt og indsigtsfuld nuanceret avanceret forståelse kristendommens TROsLIV og dets SPIRITUALITET - som jeg bidrager til - hvorigennem jeg højne debatten.
Og et menneske der ingen SPIRITUEL INTELLIGENS er i besiddelse af burde måske stikke piben ind.
Du har tydeligvis ingen sans for SPIRITUALITET - du har kun de politiske korrekte meninger fra en avis du disker op med.
Du skriver også sort på hvidt du ingen spirituelle erfaringer har.
Og når du ingen religiøse åndelige spirituelle erfaringer har er du prisgivet til at digte og opdigte om kristendommen og det gør du så med meget tvivlsom succes selv om jo også en blind høne indimellem kan finde et guldkorn på Internettet og Wikipedia som det også hænder for dig en sjælden gang.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
|
|
|
|