Skribent: Tikka
Emne: Re: Troens frihed
|
Gud kan som pottemageren bestemme over det han former, og sagen er jo, at når Gud er kærlighed er det i forståelsen af, at han har sendt sin søn til frelse.
HK: Nej Gud skabte mennesket i sit Billede. Så Gud hverken Hersker over os eller vil være alene autoritet i vores liv. SVAR: Korrekt. Mennesket har sin frie vilje, og kan selv bestemme som Jesus i ørkenen, der havde Guds ånd til hjælp i forhold til valg af hvilken side der vælges.
Når Gud er pottemageren er mennesket hans ejendom. De som ikke ønsker at tage imod Guds kærlighed Kristus har dømt sig selv ude.
For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv. For Gud sendte ikke sin søn til verden for at dømme verden, men for at verden skal frelses ved ham. Den, der tror på ham, dømmes ikke; den, der ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har troet på Guds enbårne søns navn. https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/joh/3
Den ,,nye verden,, er kun for de som tjener herren, og dette gøres som skrevet af fri vilje i kærlighed til Gud, fordi han elskede os først.
Så det gamle menneske dør, og lever derefter ikke mere for sigselv, men for Kristus, vor herre.
*
GT og NT
Ja, GT er den gamle pagt med lovgerninger og ofringer, og NT er den nye pagt hvor Jesus - Guds lam ofrede sig, og hvor man ,,ofre,, sig selv ,,, det gamle menneske dør ,,, man ,,korsfæster,, sig selv ,,med Jesus,,
Galaterbrevet 2:20: "Jeg er blevet korsfæstet med Kristus, og jeg lever ikke længere selv, men Kristus lever i mig."
*
Spørg Paulus og de skrifttro jøder og ja jøderne idag. De godkender ikke Jesus som Kristus. Korrekt. De har slet ikke gjort den mytiske beretning i Edens have til et syndefald, som er nødvendigt for at Jesus behøves som messias.
*
Hvem er vi i Kristus
Ja, vi lever ikke mere for os selv, men for Kristus.
,,Vi,, dør i dåben, og opstår som et nyt menneske der har modtaget Ånden som pant på det evige liv hos Gud.
Jesus svarede ham: »Sandelig, sandelig siger jeg dig: Den, der ikke bliver født på ny, kan ikke se Guds rige.«
Nikodemus sagde til ham: »Hvordan kan et menneske fødes, når det er gammelt? Det kan da ikke for anden gang komme ind i sin mors liv og fødes?«
Jesus svarede: »Sandelig, sandelig siger jeg dig: Den, der ikke bliver født af vand og ånd, kan ikke komme ind i Guds rige. Det, der er født af kødet, er kød, og det, der er født af Ånden, er ånd. Du skal ikke undre dig over, at jeg sagde til dig: I må fødes på ny. Vinden blæser, hvorhen den vil, og du hører den suse, men du ved ikke, hvor den kommer fra, og hvor den farer hen. Sådan er det med enhver, som er født af Ånden.« https://www.bibelselskabet.dk/brugbibelen/bibelenonline/joh/3
.
|
|