0
registrerede
12
gæster og
125
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Koen, blomsten, og ja, hvad er retfærdighed Thomas
|
Hej Serotonin.
Du skriver - til Thomas - om dualitet: "Hvis dualitet er et udtryk for virkeligheden, så kan der ikke findes nogen frelse, for dualitet er indbegrebet af lidelse."
Er det muligt for dig helt kort og klart at fortælle, hvad du mener med ordet: dualitet?
Og er det muligt lige så kort og klart at udtrykke, hvad du vil sætte i stedet?
Jeg mener at have forstået, at det har noget at gøre med, hvad du kalder jeg'et og dets forhold til omverdenen, som du vistnok kalder: virkeligheden. Men hvad det helt præcist kort og klart er, du mener, ka' jeg ikke rigtig få fat i.
Sidst i det samme indlæg skriver du bl.a.: "Siden vi oplever os selv som værende her i verden og ikke hos Gud, så kan det kun være eet spørgsmål om, hvad det er vi tror på om os selv og Gud. Det er vel de eksistentielle spørgsmål vi må stille, for at vi kan få svar på disse fundamentale spørgsmål, ik... Hvis ikke vi får stillet dem nu, og for rensaget vort sind, og finder afklaring og fred, så skal vi jo blot til at herned igen, og lide lidt mere -"
Igen - det ville være dejligt, synes jeg, hvis du kunne afklare dine eksistentielle spørgsmål - og endnu dejligere hvis du også kunne vise, hvordan du derigennem finder afklaring og fred.
For det er vel dét, du mener, du selv har gjort - og som du synes andre også skulle gøre?
For mig lyder det som god buddhisme, men det er det vist ikke for dig?
M.v.h. Arne.
|
|
|
|