annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15792555
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2392939
Et andet syn 1999139
Åndelig Føde 1560494
Jesu ord 1530273
Galleri
Narcissisten og legebarnet!
Hvem er online?
1 registreret Hanskrist 215 gæster og 25 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Lyset

Hej Thomas.

Jeg forstår selvfølgelig godt dine betænkeligheder, som du udtrykker med ordene:

"For man skal virkelig passe på med at kaste om sig med det hellige, som er vokset frem i ens indre."

Det er pudsigt, synes jeg, at du netop vælger ordene "kaste om sig".

Det kunne minde om et udtryk som, "at kyle Bibelen i nakken på sine medmennesker" - for dem, der får en sådan bog "kylet i nakken", ka' jo godt gå hen og blive lidt sure over det smiler

Jeg har en stærk fornemmelse af, at netop du har oplevet noget helligt, som fylder dig, og som er for godt til, at du blot vil holde det for dig selv.

Den måde, du har søgt at videregive på, har jo så fremkaldt protester fra debattører, som - tror jeg - har følt sig påtvunget dét, du af et godt hjerte gerne vil give dem.

Det budskab, du videregiver, er vel for enhver.

Men det er vel enhvers suveræne ret selv at bestemme, om han/hun vil tage imod det?

Så skal der vel heller ikke være "sure miner", hvis nogen ikke vil tage imod det?

Det var i den sammenhæng, jeg tænkte, at din egen udvikling frem mod det hellige kunne være af værdi for os læsere.

Hvordan gik det til, at det er de ord fra Jesus, som du elsker, der blev afgørende for dig?

Det er selvfølgelig ikke personlige intime detaljer, det drejer sig om, men mere, hvad det var, der gjorde, at du fik øje på Jesus-ordene.

En sådan beretning lægger jo ikke pres på læseren (behøver det i hvert fald ikke), og så tror jeg ikke, du vil få en masse negative reaktioner, men til gengæld at mange på selvstændig og neutral vis får mulighed for at stifte bekendskab med - og tage stilling til - dine oplevelser.

Jeg ved jo ikke, om jeg har ret, men det var dét, jeg havde i tankerne i min opfordring til dig om at berette.

Og under alle omstændigheder er det jo din egen suveræne afgørelse smiler

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
06/05/2024 08:09
Hilsner
af Hanskrist
05/05/2024 14:48
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Argentinsk præsident 'accepterer', at F..
06/05/2024 10:19
Rusland vil afskrække Vesten: Holder ø..
06/05/2024 10:04
Tyra-feltet ramt af tekniske problemer
06/05/2024 09:45
Seks meldes dræbt i angreb på russisk ..
06/05/2024 09:25
Dagligvarebutikkerne er på tilbagetog l..
06/05/2024 08:33
Nyheder fra Religion.dk