annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15703106
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383522
Et andet syn 1992819
Åndelig Føde 1529116
Jesu ord 1524604
Galleri
Brand i 10kV transformerstation
Hvem er online?
0 registrerede 428 gæster og 34 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Jesu ord

Kære Arne.

Med "skrevne og uskrevne regler" hentydede jeg ikke til debatreglerne, for dem har vi med vilje gjort så frie som muligt. Men bibelen f.eks. indeholder jo også en række skrevne regler om, hvordan man bør være overfor næsten, og vi kan vel nok være enige om, at det bagvedliggende budskab i Jesus ord ikke er, at man skal fordømme alle andre, som Thomas fra starten har gjort.

Som man råber i skoven, får man som bekendt svar, og Thomas fordømmelse af andre har selvfølgelig resulteret i, at de over en bred kam fordømmer ham. Du har valgt en anden reaktion, og det er da i orden. Dit valg er helt din egen sag, ligesom vores valg helt er vores sag.

Som medstarter af denne debatportal kan jeg betro dig, at tanken bag var at skabe mulighed for en fri debat, hvor alle kunne komme til orde - ikke at denne debat skulle være et propagandaforum for enmandssekter uden respekt for andre troende.

Hvis Thomas kunne begrænse sig til at udtrykke sin egen mening om troen i debat med andre, var det helt i orden. Ingen vil bestride hans ret til selv at tænke sådan. Men han søger at dominere hele debatten med endeløse copy/paste indlæg fra en bog, som vi næsten alle har eller i hvert fald er blevet undervist i.

Ligeledes med chatten, som var tænkt som en mulighed for kortvarige udvekslinger af bemærkninger i forbindelse med indlæggene. Den misbruger Thomas til lange propagandataler for sin særprægede tro. Se blot på, hvad der ligger forud for min bemærkning der. 14 propagandaindlæg i rap fra Thomas. Det er ikke chat. Det er en monolog der saboterer hele idéen.

Jeg kan ikke se, at det skulle være en undskyldning at han "brænder for sin tro". Det er der mange, der gør, men det fritager dem ikke fra at respektere andres tro, og giver dem heller ingen ret til at forsøge at tromle andres tro ned.

Effekten af Thomas bombardement er, at nye besøgende på debatten vælger ikke at deltage, fordi det meste tilsyneladende handler om Thomas, som er ganske uinteressant. Derfor har vi en vis interesse i at vise, at flertallet af debattørerne her har betydeligt mere interessante synspunkter at fremføre og diskutere.

Indtil det nye design er på plads programmeringsmæssigt, og kan afspejle debattens alsidighed, må vi desværre finde os i Thomas' misbrug, men ikke uden at sige ham imod. Psykoser bliver ikke mindre af at blive ignoreret. Tværtimod.

Mvh

Ole Bjørn ;)

.
Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 08:48
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Norge forment adgang til internationalt ..
27/04/2024 10:02
Bagagefolk i Københavns Lufthavn har ne..
27/04/2024 09:41
Grøn-billetter udsolgt på rekordtid
27/04/2024 09:29
Københavnske skoler skal have hjælp ti..
27/04/2024 09:13
Israel og Hamas er stadig langt fra hina..
27/04/2024 09:06
Nyheder fra Religion.dk