annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15838443
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2395763
Et andet syn 2000962
Åndelig Føde 1588777
Jesu ord 1532846
Galleri
Hønsegården
Hvem er online?
2 registrerede Hanskrist, Arne Thomsen 241 gæster og 84 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ole bjørn
Emne: Re: Debat-etik?


Ja, Arne, jeg forsker i høj grad i kommunikationen på trosfrihed.dk, og jeg eksperimenterer da også med forskellige udtryksformer som en del af min medvirken.

Det er en væsentlig del af den meste videnskabelige forskning at anstille eksperimenter, hvis det er muligt. Astronomer er af gode grunde afskåret fra at gøre dette, men i den forskning, som giver mulighed for gennemførlige eksperimenter, er forskeren altid selv en del af eksperimentet. Det blev som bekendt fastslået af Niels Bohr.

I mit materiale indgår selvfølgelig både mine egne eksperimenter og min iagttagelse af, hvordan kommunikationen forløber mellem andre deltagere. Det ideelle ville være, hvis jeg også havde et grundigt kendskab til hver enkelts baggrund, men der har jeg valgt at respektere privatlivets fred, så jeg kun forholder mig til de oplysninger, debattørerne selv fremkommer med.

Jeg gør dog en undtagelse med troldevirksomhed. Jeg har intet imod at bruge min viden til at afsløre f.eks. Thomas, når han prøver at skrive under forskellige pseudonymer eller anonymt, for at give et indtryk af, at han er en anden.

Uanset hvad der står i min profil, hvad der i øvrigt også er korrekt, så har jeg jo aldrig lagt skjul på, at jeg er kommunikationsforsker. Det har jeg oplyst mange gange, så det er der næppe nogen, der er i tvivl om.

Om hvorvidt mine eksperimenter er gavnlige eller skadelige for trosfrihed.dk har du ingen kompetance til at afgøre. Jeg har fra starten frasagt mig enhver redaktionel indflydelse, for netop at kunne forske som deltager på lige fod med alle andre. Men mine mange indlæg som videnformidler er i hvert fald ikke skadelige. De tiltrækker både læsere og højner videnniveauet hos mange. Det har jeg fået masser af tilkendegivelser om.

Det ville have været gavnligt, hvis mit oprindelige design havde kunnet gennemføres, for det kunne have givet værdifuld viden om, hvorvidt man kan kombinere fuld ytringsfrihed og seriøse debatter. Hidtil har det ikke vist sig muligt på grund af troldevirksomheden.

Det skulle vist være et fyldestgørende svar på alle dine spørgsmål, Arne.

Ole Bjørn :o)



Seneste indlæg
Kristi himmelfart
af Hanskrist
10/05/2024 21:02
Vigtige præciseringer
af somo
09/05/2024 14:19
Min ”religion”
af Arne Thomsen
08/05/2024 22:42
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
Voldsom brand i Rødovre
10/05/2024 21:51
Fiskeriforening på Bornholm endegyldigt..
10/05/2024 21:14
Hollandsk Eurovision-sanger må ikke del..
10/05/2024 20:54
Mindst 50 døde i oversvømmelser i Afgh..
10/05/2024 20:45
Kylian Mbappé forlader PSG til sommer
10/05/2024 20:20
Nyheder fra Religion.dk