1
registreret Hanskrist
30
gæster og
111
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Lad Trosfrihed blomstre!
|
Hej Harly.
Du skrev #14404 - 19/12/2012 22:19 (dit første indlæg i denne tråd):
En lille "reminder" til de deltagende debattører herinde:
"Gør mod andre mennesker sådan, som I vil, at de skal gøre mod jer."(Lukas 6,31) En "reminder" kan vist ikke forstås anderledes end som en påmindelse.
Dertil svarede jeg #14405 - 19/12/2012 23:16:
Det skrev forfatteren til Lukas evangeliet, så vidt vi ved, at Jesus sagde. De ord kan du naturligvis godt gå ind for, men du kan ikke gøre dem til dine! Og at "slå andre mennesker oven i hovedet" med din "reminder" er efter min mening at nægte andre mennesker retten til selv at tage stilling. Du er ikke nogens formynder, vil jeg hævde! Du replicerer nu med ordene:
Det var da tydeligvis dig der tolkede min opfordring til næstekærlighed som et personligt angreb, som du så valgte at bruge til, at opfinde noget at anklage mig for, noget, som jo tydeligvis ikke har det mindste hold i virkeligheden! Koncentrer dig venligst om indholdet af det jeg skriver om, og afhold dig fra, at fabrikere løgne om min person! Hvis du er i tvivl om mine intentioner, så spørg mig respektfuldt, hvad de går ud på, i stedet for, at fordømme min person på forhånd. Er vi enige om det, fra nu af? Det håber jeg, vi er!  For mig at se er din opførsel her præget af en arrogance (mildt sagt) - ikke blot overfor mig, men som du selv udtrykte det, overfor "de deltagende debattører" - som simpelthen er himmelråbende (bogstavelig talt).
Hvis jeg fulgte din Jesus-læresætning her, så be'r du jo nu om, at jeg skal "slå dig oven i hovedet" med en "reminder" Det vil jeg imidlertid ikke spilde mere tid på 
Arne.
|
|
|
|