annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
18 september Rødhus strand
Hvem er online?
0 registrerede 519 gæster og 56 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Harly
Emne: Re: Lad Trosfrihed blomstre!

Hej Arne!

Du citerer mig for dette:
Citat:
Føler du dig da "ramt" af det gode budskab om næstekærlighed, Arne? Gør det da ondt, at se velviljen i ord. Det var bestemt ikke tilsigtet, tværtimod: Jeg mente det jo netop godt! Kan du virkelig ikke se det?

Du kender jo godt udtrykket: Sandheden er ilde hørt! Og hvis du tolker det gode som værende af det onde, så har du da virkelig et problem! Tolker du virkelig Jesu ord, som værende af det onde, Arne? Det kan du da ikke mene!?

Så du er altså ikke enig i, at man skal behandle andre, som man selv ønsker at blive behandlet, og undgå dets modsætning - er det det du siger? Jeg er godt nok ikke helt med på, hvad du egentlig mener, med det du skriver!

Og skriver så:
Citat:
Her synes jeg virkelig, du sviner mig til med din mistænkeliggørelse af mig - samtidig med at du hævder at du gør det hele i en god mening.


Du, som jo startede med at skrive det følgende, du anklager mig for, at mistænkeliggøre dig?:
Citat:
Og at "slå andre mennesker oven i hovedet" med din "reminder" er efter min mening at nægte andre mennesker retten til selv at tage stilling.
Du er ikke nogens formynder, vil jeg hævde!

Skulle du så ikke lige feje foran din egen dør først, Arne?

Hvem er det så i virkeligheden der forsøger at mistænkeliggøre hvem, Arne? Det er da dig der reagerer negativt på citatet om næstekærlighed:
"Gør mod andre mennesker sådan, som I vil, at de skal gøre mod jer."(Lukas 6,31)
- som jeg viderebringer som en "reminder", ved at anklage mig for, at "slå andre mennesker oven i hovedet", "nægte andre mennesker retten til selv at tage stilling" og være formynderisk! Og det var jo derfor jeg reagerede sådan, som jeg gjorde.

Det var da tydeligvis dig der tolkede min opfordring til næstekærlighed som et personligt angreb, som du så valgte at bruge til, at opfinde noget at anklage mig for, noget, som jo tydeligvis ikke har det mindste hold i virkeligheden!

Koncentrer dig venligst om indholdet af det jeg skriver om, og afhold dig fra, at fabrikere løgne om min person! Hvis du er i tvivl om mine intentioner, så spørg mig respektfuldt, hvad de går ud på, i stedet for, at fordømme min person på forhånd. Er vi enige om det, fra nu af? Det håber jeg, vi er! blinker smiler

P.S. Du skriver:
Citat:
I øvrigt: Er du slet ikke åben for andre idéer end de kristne?
Hvad mener du f.x. om Aldous Huxley's: Den Evige Filosofi?

Jeg er ikke kristen! Jeg har ikke nær-studeret Aldous Huxley's teorier, så det kan jeg ikke udtale mig om!

Faktisk, så har jeg slet ikke lyst til at debattere noget som helst med dig, så længe du indstiller dig sådan, som du hidtil har gjort! Men hvis du efterlever min opfordring til respektfuld kommunikation, så vil jeg med glæde genoptage debatten, Arne - det er op til dig nu! blinker
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Oklahoma i undtagelsestilstand efter tor..
29/04/2024 01:44
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Nyheder fra Religion.dk