annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15705206
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383701
Et andet syn 1992932
Åndelig Føde 1529625
Jesu ord 1524671
Galleri
Glædelig Jul og et Godt Nytår
Hvem er online?
2 registrerede Arne Thomsen ,(1 usynlig), 483 gæster og 33 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Jesu ord

Hej Jan.

Og tak for hilsenen i varmen, men lige nu opholder jeg mig i Skåne, hvor vejret er som i Danmark-vådt og blæsende, lidt synd for heksene, de bliver våde idag.

Med hensyn til at se dybere, så læser jeg at Jesus så på pengene og hvem der lagde dem i kirkebøssen, det får jeg til, at Jesus også så på pengene, men selvfølgelig skal det muligvis tolkes på en hel anden måde, som det jo er skik og brug i religiøse kredse, når det skrevne ikke rigtigt lyder godt i ørene og andre læser det som det står og er så uforskammede at bruge det ordret.

Jeg vil give dig ret i, at penge spiller en stor rolle og for nogle en altoverskyggende rolle, fy sikke nogle slemme mennesker, at de er glade for, at de er i stand til at tjene mange penge fordi de har pæren iorden, hermed gør man disse mennesker til dårlige mennesker bare fordi de er fornuftige og dygtige.
Om disse mennesker så benytter deres penge til at angribe andre mennesker, mener jeg ikke man kan sige generelt, det er snarere dem der ingen penge har der angriber dem der har penge.

Det er nu engang således, at alle ikke er født med de samme evner til at få pengene til at formere sig, ved hjælp af deres bedre intelligens eller held med at opfinde noget der giver penge.
Hvilke følelser kan man købe for penge,spørge du, du kan ikke købe følelser for penge, men du kan måske føle dig lykkelig, føle dig lettet og fri, hvis du tidligere har haft pengeproblemer, men penge kan opgså være en pestilens, man læser om folk der har vundet kæmpebeløb i jackpot, lotto og lign. der har fået store problemer og idag sidder i stor gæld, så penge er ikke altid lykke.

Mennesket er/har været årsag til at mennesker lider nød, ja desværre er der nogle mennesker der har fået en magt de ikke burde have haft, generalerne i Burma, Mobuto i Afrika, Hitler i Tyskland, Paverne i Rom, m.fl.de var/er alle besat af en magt som de bruger til at tryne deres medborgere med, samt til at forsøde tilværelsen for sig selv, på deres undersåters bekostning, disse mennesker er ikke værd at samle på, men svære at komme af med, denne type af mennesker vil der desværre altid være i vores verden.

De materielle goder, som mange har så meget imod, gør det også lettere for mennesker på arbejdsmarkedet, mindre nedslidning og bedre værd, er det det du er imod, for det hele følges jo ad, du ser gerne at man går tilbage til mere hårdt manuelt arbejde for en lavere løn, fordi der kunne præsteres mindre på denne måde, bonden må slå sit korn med leen og samle kornet sammen manuelt, det har jeg prøvet under krigen, det var ikke videre morsomt. Min thaiviv har i en alder af 10 år arbejdet i sukkerørsmarkerne, det var meget hårdt arbejde med fare for slange og skorpionbid, samt et meget urent arbejde, fordi sukkerrørerne først bliver brændt af for at fjerne de ubrugelige tørre blade, soden fra bladene sad klistret på sukkerrørerne så arbejderne var kulsorte når de vente tilbage efter 10-12 timers hårdt arbejde, til få bath for en dags arbejde, omkring 15-20 dkr.

Disse forhold skal vi da ikke tilbage til, skal vi sælge bilen og tage cyklen på ferien et eller andet sted i Danmark, skal vi sælge tv'et, så vi undgår at følge med hvad der sker af uhyrligheder rundt om i verden, eller skal vi skrotte PC'en, og benytte postvæsenet istedet.

Vil du undvære disse goder?? helt ærligt, men det er netop dem der er problemet, for nu vil alle i verden, der er kommet med i verdenshandlen, Kina, Indien m.fl.også have hver sin bil, tv , pc'er osv. skal de ikke have lov til dette, vi er igang med en udvikling der er svær at stoppe, vi bliver ældre og ældre, fler og fler, snart er verden for lille til at brødføde os, børnebegrænsning-nej uha da siger paven, det er strengt forbudt under nogen form, jo flere børn jo bedre, han vil ikke se realiteterne i øjnene,den gamle rad, hjernen har han lånt ud, hvis han nogensinde har haft en.

Om 13 år mener jeg, at jeg læste et sted, så er vi en MILLIARD flere på vores klode, det ender med en uhyggelig verdenskrig, den dag maden og olien slipper op, så giver alle pokker i Jesus såkaldte ord.


Seneste indlæg
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 16:10
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Min ”religion”
af Anonym
27/04/2024 07:03
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Store mængder kokain fundet i banankass..
27/04/2024 16:14
20 soldater dræbt i Cambodja ved eksplo..
27/04/2024 15:51
Støttedemonstration vil have Spaniens p..
27/04/2024 15:26
Danske badmintonkvinder åbner Uber Cup ..
27/04/2024 15:24
Svensk politi siger, at de besøgende ti..
27/04/2024 15:05
Nyheder fra Religion.dk