annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 523 gæster og 47 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Anonym
Emne: Re: Jesu ord

"Thomas: DU har ikke hørt ham tale, fordi DU ikke kan høre Guds ord. Den, der har djævelen til fader kan IKKE høre Guds ord. Men vi er nogle, der hørt Guds ord. Gud er kærlighed; den, der ikke elsker, kender ikke Gud. - og meget mere af samme skuffe..."

Du må gerne citere mig korrekt en anden gang.

"Det er i hvert fald mange år siden JEG skrottede Bibelen - så jeg er HELT UENIG med dig allerede i dit udgangspunkt.
Du har bare fået en fiks idé - og så kører du derudad uden at bekymre dig om at du er startet fra et skævt udgangspunkt."

Mit udgangspunkt er ikke bibelen, så her lider din kritik skibbrud, før den overhovedet er blevet søsat.

"Der er INGEN facts om nogen Jesus."

Det er ikke nødvendigt med fakta om Jesus. De ord, der tilskrives ham, er ånd og liv uanset. Enhver, der drikker af disse, vil skue sandheden om livet.

"På digtetidspunktet var det måske ikke så usandsynligt at folk kunne gå på vandet"

Jeg kerer mig da ikke om, om nogle går på vandet... hvor har du det fra?!

Det er sandsynligvis nogle af hans ord, der er blevet forvrænget til "et mirakel". Det samme gælder hans brødfødning af flere tusind mennesker. "Brødet" er Guds ord.

"så hele resten af din rejse udi Jesusfiguren"

Den rejse foretager jeg slet ikke. Det lader jeg de religiøse om. Jeg holder fast i de ord, der tilskrives ham, fordi jeg erkender, at de er fulde af ånd og liv.

"det er okay at DU er hooked på den historie"

Er 'elsk dine fjender, gør godt og lån ud uden at håbe på at få noget igen' en HISTORIE??? Du må vist sætte dig lidt ind i, hvad en historie er.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk