annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15775428
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2391687
Et andet syn 1998015
Åndelig Føde 1554150
Jesu ord 1529775
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
0 registrerede 49 gæster og 188 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Jesus

Og nu skriver han navnene på alle dumme svin med småt,?? hvilket jeg iøvrigt også selv gør med mit eget navn. Mens de "store" filosoffer selvfølgelig bliver skrevet med stort.


ha ha treram,,,, du så det godt,,,tihi

Kristusbegivenheden eller damaskusbegivenheden er en lyksalighedskatastrofens vellykkede spaltning af en persons bevidsthed. Vellykket 2 i 1 konstituering, Freud behandler det under ødipuskomplekset, som han faktisk mener sammen med Paulus må være universel, altså denne spaltning er "de jure" universel og de facto dersom vi tar imod Kristus (Ordet) frem for at leve som dyr.

jeg har lidt ondt af jer allesammen, jeres manglende forståelse af hvad teologi er og ikke er, og dermed hvad kristendom er og ikke er, hvad det er der er på tale (det gælder liv og død og vores fremtid, både menneskeheden som så men også det enkelte individ og person).

det der undrer mig mest ved jer ateister, aggressive aggiterende hysteriske ateister, er at I gider tale med om noget I overhovedet ikke magter at forbinde noget med og ikke har en hujende fis forstand på, overhovedet I magter ikke at kontekste det med noget som helst.

Noget jeg ikke forstod eller havde forstand på, tror jeg da ikke jeg gad at gå op i, og da slet ikke at stille mig skinger op i offentligheden og gøre mig klog på et område jeg aldrig har haft næsen og min forstand på, som dawkin og frank, der tydeligvis er uddannet på andre felter, men overhovedet ikke magter at tale filosofisk eller teologisk som disse diskurser er foregået hos de kontinental europæiske filosoffer og teologer. De er begge angelsaksiske positivister af værste slags (med en vilkårlig korrespondensteori for sandhed selv når det gælder eigenwelt), helt og aldeles uden subjektmetafysisk tyngde og træning i at tænke.

Jeg vil gerne vide hvad vi mennesker skal med vilkårlige naturvidenskabelige facts så længe det gælder eigenwelt??? rent praktisk forstår jeg det godt i forbindelse med de tekniske og praktiske videnskaber, at vi her hele tiden må kunne erhverve os ny viden i forbindelse med at vi behersker denne nye viden teknologisk, men vi skal jo alle til trods herfor magte at leve lykkeligt og hænge sammen i øverste etage, og det kan vi sgu da ikke overlade til videnskaberne kun, dette er sgu da uansvarlighed så det vil noget. Alle mennesker burde have en HansKrist inde i sig og med inde over dets liv smiler .

At tænke (filosofere) har jeg alle dage kunnet, det har jeg sort på hvidt. Dette er at kunne forbinde himmel og jord, vel at kunne integrere de neocorticale områder med de subcorticale områder, netop der hvor Kristus er Herren, altså for at kunne blive Herre i eget hus er ødipuskompleksets dannelse, damaskusbegivenheden/Kristusbegivenheden, lateraliseringen en nødvendighed, vi mennesker er ihvertfald en 2 i 1 konstitution og er vi ikke det da vil jeg nødig være i stue med disse primitive menneskedyr, og de fylder da også fængslerne eller er misbruger eller psykisk syge, hos dem hvor denne spaltning ikke er foregået. Jeg er enig med Freud, Paulus og Badiou, ødipuskomplekset eller for de 2 sidstes vedkommende, Kristusbegivenheden (Christ-event) er en universel begivenhed, de jure men det kræver en troens receptivitet og respons også, for at det gælder de facto og konstitueres på en frivillig og lykkelig måde. At modsætte sig Kristus (konflikten mellem jeget og overjeget) er tåbeligt at ville, altså enten at forblive barbar (psykopatisk) på den ene side eller sentimental dement melankolsk på den anden side er for dumt.

Vi kan lige så godt indrømme at egoets konsolidering (den autonome kreative frie ånd og personlighed (geniet i den tyske romantik)) er en yderst dramatisk begivenhed i individets liv såvel som menneskehedens liv, og at der her ingen nemme løsninger findes. Stoffer og misbrug er nemme løsninger, en anden nem løsning er at tro på noget deterministisk og leve med en fatalistisk virkelighedsopfattelse, som vi ofte ser det hos ateisterne der fx biologiserer eller som vi ser hos de religiøse fundamentalister der tror at en "Gud" styrer alt (er almægtig), og der intet syndefald/neurose og spaltning (frihed og ånd, og historiskhed) er til i verden.

mvh Hanskrist.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
03/05/2024 21:06
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
Hilsner
af Tikka
03/05/2024 09:21
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Tre anholdt og sigtet for drab på sikh-..
03/05/2024 23:53
Amerikansk kongresmedlem sigtet for korr..
03/05/2024 21:52
210 døde i oversvømmelser, og nu er cy..
03/05/2024 20:55
Løkke reagerer på advarsel om tiltag m..
03/05/2024 20:51
70 passagerer fik pludselig kvalme på f..
03/05/2024 20:28
Nyheder fra Religion.dk