annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15708519
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2383990
Et andet syn 1993248
Åndelig Føde 1530262
Jesu ord 1524789
Galleri
HansKrist Tigerens Rede :) Have
Hvem er online?
0 registrerede 450 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ALH
Emne: Re: : Der skete noget i mødet med en kornmark

Hej treram

Jeg har lidt svært ved at spore mig ind på dit indlæg, idet jeg ikke mener at have skrevet eksplicit om det, du henviser til i mit indlæg til Thomas. Jeg referede til Sally McFague, der er en interessant teolog, hvad angår skabelsestroen og pudsigt nok, har hun i "Models of God" skrevet akkurat samme formulering som Thomas anvendte i dag: "Verden som Guds krop" (Og Thomas er ellers ikke begejstret for teologi/teologer og andet kristen fims (læs: tænkning) :)). Jeg er glad for Thomas' indlæg, fordi vi for første gang kan udveksle i stedet for kun at strides, for et eller andet sted har vi jo troen, som ikke nødvendigvis er identisk med teologien på samme måde, som man kan forholde sig til et andet menneske uden, at det nødvendigivs er identisk med psykologiske fagbegreber. Teologien og psykologien beskæftiger sig med Gud og mennesket.

Jeg forstår 'verden' som et begreb både for vores jord og for universet. Men "hver vores verden" er ikke et udtryk for det samme. Det må næsten rumme en mere subjektiv vurdering - hvad sker der f.eks. i "din verden" i dag?

Om Gud kun eksisterer i "jord verdenen", har jeg vist ikke skrevet noget om. Men jeg fremhæver oftest Gud som den Guds Ånd i Jesus Kristus, der er Gud-med-os-midt-i-denne-verden, og med "denne verden" mener jeg den verden, vi som mennesker eksisterer i. Det er også den verden, som Jesu ord, gerning, død og opstandelse "figurerer" i.

Må holde her, der er noget om Faderhuset og deres ideologi, der opfordrer til streng opdragelse af deres børn i tv-avisen. Det er simpelthen så langt ude, hallo!! Godt det bliver afsløret.

mvh
Anne

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Hanskrist
28/04/2024 02:48
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Vigtige præciseringer
af somo
27/04/2024 08:22
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Ny portugisisk regering undsiger præsid..
28/04/2024 03:57
Moderaternes ordfører kalder Frederik V..
28/04/2024 02:16
45 mennesker dræbt i oversvømmelser i ..
27/04/2024 23:17
31-årig fængslet og sigtet for drabsfo..
27/04/2024 23:12
Ny lov giver op til 15 års fængsel for..
27/04/2024 22:05
Nyheder fra Religion.dk