annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15892875
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2400250
Et andet syn 2004666
Åndelig Føde 1607990
Jesu ord 1534919
Galleri
Et lille udvalg
Hvem er online?
0 registrerede 551 gæster og 42 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Et andet syn

Hej Arne.
Og god tur hvorhen du end drager.
Hvorfra ved jeg der ingen gud er i mit liv ?, det ved jeg, fordi jeg føler det som noget af det mest latterlige at der skulle findes en gud(er), vi ved næsten alle hvordan livet er opstået, som Darwin har forklaret det, ergo er der ingen gud der har skabt os, vi har langsomt udviklet os fra mikroskopiske celler til hvad vi er idag, det er du vel også som dyrlæge være enig i?.

Da jeg blev konfirmeret (med tvang) og sad i kirken blandt alle tåberne, følte jeg mig som et menneske der ikke hørte til i denne forsamling, og jeg foldede ikke hænderne til bøn når alle tåberne gjorde det, jeg sang ikke med på salmerne og jeg fremsagde ikke trosbekendelse i koret af mine med konfirmander, Præsten tale var som en fornærmelse og bønnerne som en forbandelse.
Jeg kan overhovedet ikke forstå at nogenlunde fornuftige mennesker, kan tro på sådan noget nonsens som præsten prædiker i kirken.
Så jeg ved ikke hvorfor, men jeg er vacineret mod religion incl. gud, som er det mest latterlige og farlige denne verden har opfundet.

Og hvad tror jeg så? spørger du, jeg tror på videnskabens evne til at finde svarene efterhånden, hvorfor universet er, men ikke hvorfor vi er, det er jo bevist.

Og bortset fra det så behøver jeg ingen tro, til at støtte mig, jeg tør leve livet uden tro og har det meget godt med det.

Og som jeg skrev så har den "kærlige" gud ikke tænkt sig at røre på sig i den pædofile katolske kirkes titusinde forbryderiske overgreb, men har udført mange "mirakler" når det gælder religiøse shows, grædende/bloddryppende madonnaer, jomfru Maria som kunne tale igennem 3 tossede tøsers optræden o.s.v. men hjælpe nogle stakkels børn mod kirkens håndlangere-nej, han måske endda bifaldt det, skulle sku ikke undre mig. Nå nej det var paven, den nar.

Nej Arne, kirkerne er kun for en bestemt type mennesker og dem er der tilsyneladende mange af, men som medierne stadig siger, så er det kun i underudviklede lande at religionen udvikler sig, godt hjulpet af de satans missionærer.

Jeg kan ikke se at religioner siger noget som helst om verden, men siger noget om folks stupiditet.


Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
15/05/2024 14:39
Vigtige præciseringer
af Anonym
15/05/2024 14:24
Kristi himmelfart
af Arne Thomsen
14/05/2024 16:36
Blanke sider
af Tikka
08/05/2024 13:37
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Nyheder fra DR
USA vil give Ukraine ekstra milliarder
15/05/2024 14:14
Politiet har ophævet afspærringer i Sl..
15/05/2024 13:58
Musikeren Karen Mukupa får som den før..
15/05/2024 13:47
Københavns politi leder stadig efter 15..
15/05/2024 13:39
Tidligere svensk rigspolitichef mistænk..
15/05/2024 13:19
Nyheder fra Religion.dk