annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15795606
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2393175
Et andet syn 1999346
Åndelig Føde 1562015
Jesu ord 1530372
Galleri
Tillich om Helligånden
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 117 gæster og 47 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: treram
Emne: Re: Et andet syn

Hej Arne.

"Nogle påstår, at de har en viden, der hvor de i virkeligheden kun har en tro."

Jeg ved 100% at der ingen gud er i mit liv, det er ikke noget jeg bare tror.
At andre har en gud i deres liv, ville så være i orden, hvis de ikke netop fordi de er troende stiller forskellige krav om både det ene og andet.
De misbruger bl.a.Grundloven, som jeg skrev om i et andet indlæg, som ingen gad kommentere.

Når man har en hobby som en gudetro, en ubeviselig størrelse som endda er på finansloven, så må man sku have lov til at lave sjov med de troende og håne dem, tænk at en noget der ikkke på nogen måde kan bevises kan gøre sig fortjent til at være på finansloven, det er sku da latterligt.

Og som sagt igen og igen, sålænge børn bliver tvangsindlagt til dåb og konfirmation, uden nogen chance for at sige nej, så er der noget helt galt, og det så selvom at forældrerne har det sidste ord, de vælger ikke efter barnets tarv, men efter deres egen mening, ja, ungen skal sku indlemmes i den hellige stupide folkekirke, og tvinges til at bekræfte det med konfirmationen, for barnet har intet at skulle have sagt,det er jo ikke myndigt.

Du snakker om viden og tro og dette jeg lige har skrevet er viden om tro.

Og du kan ikke sammenligne kunst med tro, kunstværker er jo i høj grad synlige, og rigtigt nok som du skriver, nogle kan li et moderne maleri, mens andre ikke kan se noget specielt ved dette. Desuden gør kunstneren ingen skade med sit kunstværk, på nogen måde, måske andet end den, at nogle kan blive forargede(troende/ kristne).
Her er bomben i turbanen et godt eksempel hvor kunst dog kan være endog særdeles farlig, utallige døde grundet denne tegning i en dansk avis, jo religion er sku farligt.

Selfølgelig kan man sige om man mener at noget er forkert, jeg vil til enhver tid påstå at religionerne er forkerte.
I skolen bliver børn undervist i biblen, som om det er den rene skære sandhed der står i den, noget enhver nogenlunde begavet person, ved ikke passer. Så religionen misbruges kraftigt, af hvilken grund mon??.

I koranskolerne lærer børn desuden at alle ikke muslimer er vantro og mindreværdige personer, bare se hvordan nogle muslimske børn tiltaler unge piger eller lærerinder, som var de alle prostituerede.

Seneste indlæg
Min ”religion”
af Tikka
06/05/2024 20:00
Hilsner
af Hanskrist
06/05/2024 13:33
Kristendommens ABChristus
af Hanskrist
03/05/2024 15:09
Vigtige præciseringer
af somo
03/05/2024 12:20
FRI SEX?
af Anonym
30/04/2024 05:12
Nyheder fra DR
Gallataffel for Frederik og Mary på kon..
06/05/2024 20:37
Uddannelsesminister støtter Københavns..
06/05/2024 19:56
Hamas accepterer våbenhvileforslag fra ..
06/05/2024 19:00
Løkke: Det er ikke min opgave at give k..
06/05/2024 18:46
Lars Løkke: Danmark sender en 'kraftig ..
06/05/2024 17:56
Nyheder fra Religion.dk