annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15729413
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2386201
Et andet syn 1994536
Åndelig Føde 1533860
Jesu ord 1526471
Galleri
Kortnæbbet Delfin Nørresundby
Hvem er online?
0 registrerede 221 gæster og 72 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Et andet syn

Hej Treram.

Det var dog en gevaldig masse misforståelser - selv om jeg bag det hele fortsat aner en slags gensidig forståelse.

Lad mig søge at rede trådene ud:
"- hvis du mener at det at vi som alle andre individer er til, bare for at formere os i stadig større og større antal, indtil mennesket dør grundet mangel på alt muligt -", skriver du.

Nej det mener jeg helt bestemt ikke, og det har jeg heller ikke givet udtryk for.
Når jeg taler om et mirakel og et mysterium, så indeholder det - eller medfører det - bl.a. kærlighed til universet, som indebærer det modsatte af ødelæggelse - i det miniformat, der er min indflydelse smiler
Hvordan den kærlighed manifesterer sig i min dagligdag, er det nok for omfattende at bruge spalteplads på her.

Jeg har ikke skrevet noget om, at et meningsløst liv er "et elendigt liv".
Det kan dem, der lever sådan, nok bedst selv vurdere.

For mit vedkommende er det ikke, som du skriver, sådan at "troen kommer ind og overtager fornuften".
Troen - hvis ikke det er for stort et ord i mit tilfælde blinker - kommer først ind dér, hvor fornuften må give op.
Jeg beholder altså al den fornuft, jeg kan mobilisere, og jeg har ikke nogen "den store almægtige", som du synes at pådutte mig.

Når du skriver: "- det store mirakuløse mysterium, hurra og hvad kan det bruges til andet end sige nå og hvad så."
Så er mit svar, kortest muligt sagt: Resten af mit liv - inspireret heraf! (hvilket bla. udmønter sig i en masse praktiske ting).

Du søger så at pådutte mig den opfattelse, at jeg "har så den skjulte agenda at nogen må have skabt dette".
Det har du bestemt ikke belæg for.
Hvordan det går til, at verden er (og at "Månen har den farve, måner har" smiler ) er jo netop en del af mysteriet, som jeg ikke tror på, at vi mennesker nogensinde vil kunne gennemskue (men skulle jeg tage fejl, er det da kun skønt).

Du tillægger mig ordene - skrevet til dig: "du har ikke oplevet verden når du siger der ingen mening er med livet -"
Det mener jeg ikke nogensinde at have skrevet, men om jeg skulle have udtrykt mig sådan, at det kunne misforstås på din måde, kan jeg selvfølgelig ikke garantere.

Selvfølgelig har du oplevet verden og gør det fortsat - og det samme gælder jo mig - det er blot forskelligt, hvad vi oplever.

Det er så her, jeg skriver om, hvad jeg oplever - og håber på, at du og andre vil skrive om dine/deres oplevelser.

I kunst begynder den ene kunstretning vel sædvanligvis ikke at nedrakke den anden.
Og i livskunst burde det vel være ligeså?

Og så glæder jeg mig over, at du ikke vil erstatte van Goghs malerier med objektive fotos smiler

M.v.h. Arne.
Seneste indlæg
Min ”religion”
af Anonym
29/04/2024 20:27
Det bedste ved kristendommen
af Anonym
29/04/2024 20:16
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Nyheder fra DR
Morten Frendrup scorede, da Genoa sikred..
29/04/2024 23:49
Houthierne: Vi har angrebet to amerikans..
29/04/2024 23:46
Politiet anholder pro-palæstinensiske d..
29/04/2024 22:53
Flere politibetjente skudt i USA
29/04/2024 21:43
Gérard Depardieu skal for retten til ok..
29/04/2024 21:25
Nyheder fra Religion.dk