annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Forsøg
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 62 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Red Solsorten og andre end dig selv

Kære Jan Sero

intet er tungere at bære for et menneske end en lang række af fredfyldte dage.

dette forhold har psykologerne undret sig over

nu har evolutionsbiologerne givet os svaret, vi er simpelthen slet ikke biologisk skabt til ikke at frustreres og skulle leve i frygt og kamp/større indsats fra vores side. Efter er par fredfyldte dage går der kuk i vores hormoner og hvis der ikke er en konflikt opfinder mennesket en konflikt, en ko på isen. Derfor er det så vigtig for et menneske at ha noget at rive i, tage brydetag med, arbejde med, fx et arbejde.

I hvor mange familier har det ikke lydt; "nu havde vi det ellers lige så godt".

Derfor er det så vigtig at vi bruger vores medfødte ubalance til at komme ud af stedet og få noget udrettet, et stykke arbejde gjort.

Det er mange år siden jeg opdagede at ubalance var den lykkelige, sunde naturlige tilstand. Og at balance var en livsfarlig Zombietilstand der medførte stofskiftesygdomme og depressioner eller humørsvingninger og deslige af samme biologisk set uheldige tilstande.

Vi ser også forholdet når folk vil forkæle deres "Fido"; i misforstået omsorg, gør de hunden glad og fodrer den og hygger med den i stuen og lader den fise af inde i varmen. Hunden bliver overvægtig og får sukkersyge og render ud foran Hanskrist når jeg er ude at løbe, fordi den tykke Fido er blind af sukkersyge. Det forhold opdager jeg faktisk ret tit. I min barndom var dette utænkeligt, hvis da ikke hunden var en olding.

Mennesket er født rask og rørig og løbrig (sagde langdistanceløberen). Mennesket er født med initiativ, spontanitet og iværksættertrang. Også det der træder tydeligt frem for troens folk der iklæder sig Kristus, hvor loven/overjeget der har det med at døde folk, ikke længere er vores opdrager. Paulus er den store entreprenør og karismatiske grundlægger af en etik der bygger på spontanitet og iværksættertrang, virketrang.

Derfor er new age ideen om harmoni og dette at finde sig selv og blancen og freden i sig selv, som du tilhører og en holdning Kræn-p og Michael også repræsenterer, både direkte og indirekte, også en blindvej at komme ind på. Derfor glæder det mig at se hvordan vore dages new age, nyreligiøse bølge, langsomt men sikkert er blevet overtaget af eventyr, ekstrem sport, og en hav af nye aktiviteter og idrætter som de unge i dag kaster sig ud i og udfordrer sig selv med. Meditation kombineres med kampsport og som præstationsfremmede middel, hvor stress og adrenalin er en del af den vellykkede meditation. Hvor man har fundet ud af at hjernens belønningssystem af endorfiner, virker langt bedre hvis man har udsat sig selv for en vis stress, udfordret sig selv.

mange kærlige hilsner HansKrist.
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk