annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Når andre stjæler fokus....
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 518 gæster og 54 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: ALH
Emne: Re: LET AT LÆSE INDLÆG

Citat:
Desværre har Ole Bjørn forladt os, men han er efter min opfattelse eminent dygtig til at skrive i et letfatteligt sprog om videnskabelige emner; også når emnerne er indviklede.


Det er jeg 100 % enig i!

Nu er vi ikke så mange debattører, der skriver her dagligt, og jeg oplever ikke på den måde nogen intellektuel elite eller uforståelige indlæg. Jeg oplever derimod indlæg, der i mer eller mindre grad afspejler debattørens holdninger og til en vis grad personlighed samt evne til at indgå i kommunikative situationer. De indlæg jeg finder sværest at læse skyldes oftest en manglende interesse eller mangel på tid og tålmodighed.

Jeg har nok svært ved at forestille mig, hvordan det er for andre at læse mine indlæg, men jeg er bevidst om, at jeg har en tendens til lange sætninger og indforstået teologisk snak. Her tager jeg det nok som en forudsætning, at de begreber, der går igen og igen er nogenlunde forståelige for andre - i hvert fald forsøger jeg at afveje mit ordvalg alt efter hvem, der skal modtage mit indlæg. Her tænker jeg ikke bredt, men udelukkende på den sammenhæng, som jeg i den enkelte debat befinder mig i som f.eks. min nuværende debat med Michael. Desuden kan jeg i farten lave en del sjuskefejl, men her stiller jeg mig tilfreds med, at det trods alt "bare" er en debat og ikke en eksamensopgave, hvor stort set alt skal være korrekt til punkt og prikke. Det vigtigste er nok, at jeg/vi kan være os selv her, og så må jeg bare personligt erkende, at andre måske har et mere flydende sprog, end jeg kan præstere smiler

Mvh
Anne
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Fare for, at stilladset ved Børsen kan ..
28/04/2024 21:48
Biden og Netanyahu har talt sammen
28/04/2024 20:46
Nødhjælpsorganisation genoptager arbej..
28/04/2024 18:53
Prins Harry markerer tiåret for Invictu..
28/04/2024 18:32
Brøndby snubler i guldkampen, men undg..
28/04/2024 18:21
Nyheder fra Religion.dk