|
0
registrerede
635
gæster og
193
søgemaskiner online. |
|
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Fri tro
|
Jeg skrev:
at være Ide'forladt som at være Guds'forladt fylder meget i mit liv:
Eksempler herpå:
Paulus's Helligåndens Åbenbarings, Visdoms Erfaringer og Indsigt.
Bergson's forståelse Tiden og vores Bevidsthed.
Min egne ideer om vores "Vågne Trance Dagdrømmerier". Som idag endelig er kommet til ære og værdighed indenfor neurovidenskab om Hjernens Default Mode Network DMN: Hviletilstandsnetværk. Jeg påstod mange mange år før DMN - Hjernens Default Mode Network blev genstand for neurovidenskab, at om nogle år ville neurovidenskab give mig ret i at vores Trance Dagdrømmerier er af vital betydning for vores sundhed og kreativitet, intelligens.
Hvorfor Teresa af Ávila også er en af mine store åndelige forbilleder og jeg er igang med at få dekoreret mit hjem med de fantastiske billeder og plakater som Temu har af hende
"at være Ide'forladt som at være Guds'forladt fylder meget i mit liv"
Det kan misforstås - men det skal forstås sådan at jeg er optaget af ikke at være Guds'forladt og Ide'forladt.
Jeg gør alt for at leve et fantasifuldt og Ide'rigt liv. At der foregår noget inde bag øjnene på mig.
Og ja her bruger jeg Bergson og Paulus 1 Kor 2 og Jung med flere der påstår vi ikke er tabula rasa fødte. Vi har en livlig medfødt intelligens og bevidsthed - vores indre åndelige verden er uhyre rigt hvis vi giver agt herpå som Theresa af Avila og ja Bergson og Paulus og Jung med flere andre.
I den sammenhæng er at vi HENGIVER os til vores Trance Dagdrømmerier Fantasier vigtige sådan også Theresa af Avila forstår Bøn.
Bøn er at vi tør HENGIVE os til det der bor i os åndeligt set.
Jeg har måske som den eneste i Danmark (og måske hele verden) sat bevidst fokus herpå og haft en diskurs herom allerede for 45 år siden begyndte jeg at undersøge den vej. Enhver er velkommen til at vise mig interessante forskere indenfor dette felt så jeg ikke går og anser mig selv som enestående.
Nok i forbindelse med Introspektion jeg opdager Trance Dagdrømmerierne og Fantasierne og deres eget selvstændige liv hvilket så stemte med Bergson's forståelse af Tiden og Bevidstheden og Jung og Paulus, den paulinske gnosticisme (se i Ånden og profetere i Ånden og lovsynge med vores forstand om vores Indre Religiøse Åndelige oplevelser). Ifølge Paulus er vi først og fremmest Åndelige væsner gennemstrømmet at Guds Ånd - Ånden - Helligånden i Kristus. Paulus bliver også anerkendt som Åndens Apostel pr se og eleven Johannes følger efter.
Jeg vil sige at ingen mennesker kan være religiøse åndelige spirituelle uden at være beskæftiget med HENGIVELSEN til vores Indre Religiøse Åndelige Verden og vi finder også de helt store religiøse genier her, som Paulus, Rudolf Steiner og Jung og mig selv (man skal ikke sætte sit lys under en skæppe). Hos Paulus gælder også at vi i Kristus har fået Ånden som skabende og mægtig virkende i os - vi er blevet fortrolige med den Åndelige Verden, intimt forbundne hertil.
Sådan må vi forstå Paulus. Og vi misforstår Paulus hvis vi tror han har opstillet dogme vi skal blindt adlyde og tro på og så bliver vi frelst - dette er der ikke spor af hos Paulus hvis man læser og forstår hvad han skriver, men der er noget der kan misforstås i den retning.
Men som sagt forskerne undrer sig stadig over at Paulus ikke opstillede Dogmer en korrekt Dogmatisk Troslære - og Albert Schweitzer forslag er at det skyldes at Paulus ikke kunne forestille sig at Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ville aftage i kraft eller ligefrem forsvinde. Sålænge Ånden Helligånden er allestedsnærværende virkende har ingen mennesker brug for Dogmer (dogmer at tro på).
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
|
|
|
|