|
1
registreret Arne Thomsen
791
gæster og
238
søgemaskiner online. |
|
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Fri tro
|
Er det muligt her på Trosfrihed.dk at have et velfungerende forum med denne overskrift, hvor enhver frit kan udtrykke sin personlige tro uden at blive sablet ned?
Den nuværende situation er vel desværre nærmest den, at der er krig mellem de forskellige former for tro – sådan som det jo desværre stort set også gælder hele kloden rundt.
Dét, jeg forestiller mig, er en fordomsfri interesse for de forskellige slags tro – også ikke-tro. Og i stedet for en fjendtlig holdning til andres tro forestiller jeg mig en nysgerrig og venlig holdning.
Føler man sig godt tilpas i egen tro, skulle der vel ikke være noget farligt i at erfare om andres. Kunsten i et sådant forum vil jo så være: Oplysning i stedet for nedrakning – ja måske endda inspiration.
Hvis vi er flere, der ønsker et sådant frit forum, starter jeg gerne med en kort præsentation af min tro.
Og jeg håber så, at andre vil gøre ligeså.
Aggressivt troende vil uden tvivl søge at ”spænde ben” med fjendtlige indlæg.
Vi, der er tolerant troende, kan ikke hindre sådanne angreb, men vi kan ignorere dem
Ved nærmere eftertanke: Hvorfor vente? Jeg starter: Min tro er baseret på det ufattelige mirakel: Verdens væren. Med ordet: Verden mener jeg Universet. Miraklet er ikke en ønskedrøm, men det ER, det omfatter ALT – også dig og mig – og det inspirerer mig til at elske det – miraklet – så godt jeg kan - så længe jeg kan.
Arne
|
|
|
|