2
registrerede Arne Thomsen
,(1 usynlig),
275
gæster og
145
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Egen tro - og andres...
|
Arne:
Her er min replik jo, at det ikke er mig men kristendommen der sætter grænser til alene at handle om mennesker, mens resten af verden ignoreres. Mon ikke du inderst inde godt ved dét.
Jeg skrev blandt andet:
Du har fået en forestilling om en menneskelignende Gud gennem Jesus Kristus Åbenbaring vores virkelighed med Gud som en SØN'FADER eller JEG'DU dynamisk skabende kreativ kommunikerende samspils'virkelighed med Gud gennem Helligånden hvor både Gud og mennesket kan gøre indspil og udspil.
Dette siger kun noget om hvordan vores virkelighed med Gud er beskaffen - nemlig gennem kommunikation og samspil - der er ikke et ord om en menneskelignende Gud. Gud er for Jesus Kristus og vi andre kristne stadig Skaberen - Skabelsen og alt liv er stadig til i kraft af Gud som Transcenderer alt - kan være i alt eksisterende (værende) men også på samme tid Transcenderer alt.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
Jeg mener du sætter den grænse for Gud at vi mennesker hverken kender Gud og ej heller lever i en SØN'FADER JEG'DU skabende kreativ samspils virkelighed med Gud gennem Helligånden.
Vi bliver nødt til at lade Gud være Gud og i Jesus Kristus er Gud kommet os nær som VIRKELIGHED gennem sin Ånd - HELLIGÅNDEN.
|
|
|
|