2
registrerede Arne Thomsen
,(1 usynlig),
225
gæster og
387
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Egen tro - og andres...
|
Du skriver intet om, hvordan man møder og bliver forenet. Du har tidliere skrevet, at du døde og blev genfødt i Kristus. Men er det nu sandt, at du "døde", og at du blev "genfødt" - og herefter "kender Gud"?
"Du skriver intet om, hvordan man møder og bliver forenet".
Jo det gør jeg da, det er Begivenheden Guds Kærlighed Kristus: den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden der ret for alvor begyndte ved mennesket Jesus.
At her i Jesus Kristus er Gud kommet os nær som virkelighed gennem sin Ånd - Helligånden. Nu er Gud ikke længere i menneskelig spekulation. Det er ikke mennesket der skal definere Gud og gøre sig tanker om hvilken plads det i sin Gudløshed vil give Gud - da Gud er kommet os nær som virkelighed gennem sin Ånd i Jesus Kristus.
Herefter (efter Jesus Kristus Åbenbaring vores virkelighed med Gud) er alt forandret for vi kristne: vi lever nemlig nu i et SØN'FADER eller JEG'DU dynamisk skabende kreativ (BØNsHørende) kommunikerende samspils'virkelighed med Gud gennem Helligånden. Jungiansk Psykologi har bevist empirisk klinisk det rigtige heri - ingen mennesker lever alene - men i kommunikation med ArkeÅnden Gud og andre Arketyper UrBilleder eller MOTIVATIONER der driver på os i et kommunikerende samspil - der er med til at udforme vores liv i samspil med vores egen menneskelige bevidsthed og forståelse tingene.
Du har tidliere skrevet, at du døde og blev genfødt i Kristus. Men er det nu sandt, at du "døde", og at du blev "genfødt" - og herefter "kender Gud"?
Nej sådan kunne jeg aldrig finde på at formulere mig. Men Paulus har formuleret sig i den stil og jeg forstår hvad han mener - men til trods så må vi sige at Paulus's personlighed sørme ikke afgået ved døden (1)* selv om Paulus skriver sådan.
Hvad der dør eller som vi "dør fra" - "afdør fra" er at vi ikke længere vil lade os styre kun af vores egen ånd (fornuft) - vi tager Gud og Guds Ånd (Åbenbaringens Ekstatisk Fornuft) med på vores vej her i livet. Vi ønsker oprigtigt et liv med Gud i Jesus Kristus gennem Helligåndens formidling - ja for i Jesus Kristus er Gud kommet os nær som virkelighed gennem sin Ånd Helligånden.
Det der dør i mig er min modstand mod Gud og min selvtilstrækkelighed at jeg lever som om jeg er alene og kun har mig selv at stole på - nemlig er der jo ud over min egen ånd jo ligesåvel Guds Ånd at lade sig styre af.
Genfødt bliver jeg og alle andre gennem at tage imod at Gud i Jesus Kristus (Guds Kærlighed Kristus) er kommet os nær som virkelighed gennem Helligånden - og det er her Guds Ånds NådesVærk i os der genføder os - som de nye Skabninger vi er i og med Kristus (Guds Kærlighed Kristus).
(1)*:
Paul's mysticism was not like the mysticism elsewhere described as a soul being at one with God. In the mysticism he felt and encouraged, there is no loss of self but an enriching of it; no erase of time or place but a comprehension of how time and place fit within the eternal. A. Schweitzer.
Ja selvfølgelig kender vi Gud i Jesus Kristus - på en måde verden aldrig tidligere har set det - erfaret det. Men som jeg ovenfor og næsten hver dag beskriver det.
Gud - Guds Ånd i Jesus Kristus vil åbenbare både hvem Gud er som Fader - Jesus Kristus Gud Fader - men også hvem vi er som Guds Børn - hvem vi er i Gud (i Kristus) de nye Skabninger vi er i Kristus.
I Jesus Kristus er der både en Åbenbaring Gud men sørme også en Åbenbaring hvem vi mennesker er i og med Gud (i Kristus).
Dobbelt Åbenbaring kunne vi sige. Eller en tosidig Åbenbaring - Mønt med to sider.
|
|
|
|