1
registreret Arne Thomsen
35
gæster og
186
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Egen tro - og andres...
|
Arne:
Jeg har mødt Kristus ansigt til ansigt
Du lyver jo mand - er du fuld?
Der findes ingen Gudløs Jesus Kristus
Og du har skrevet:
Arne:
Personlig kommunikation dialog og proces med Gud, som du vist hævder at opleve, det kender jeg ikke til, og det tror jeg faktisk heller ikke på - selvom nogle påstår at have oplevet det.
Pludselig idag skriver du:
"Jeg har mødt Kristus ansigt til ansigt"
En Gudløs Kristus findes ikke. Da du ikke tror på Gud kan du ikke have mødt Kristus (Jesus der er Kristus) ansigt til ansigt.
Du gør sproget meningsløst. Bytter rundt på begrebernes betydning og indhold.
Du er Big Bang fascineret og hvad der Bangede. Du er ude i astrofysiske filosofiske spekulationer og dette har ikke en dyt at gøre med et Jesus Kristus.
Enhver bliver salig i egen tro og det har du lov til - men du skriver offentligt på en debatside - du er med i en offentlig debat og her gælder ikke at du kan gøre Jesus Kristus Gudløs.
Hvad der er guddommeligt er guddommeligt i kraft af Gud. Gud der nok er allestedsnærværende men også Transcenderer alt. Derfor kan Gud ikke være for småt eller blive spærret inde i nogen menneskelignende person. Men Gud kan udtrykke og Åbenbare sig fx sin Kærlighed (Guds Kærlighed Kristus) gennem mennesker og det er hvad vi kristne bygger på er sket i Jesus som vi derfor siger om, Jesus er Kristus.
Mange Kærlige Hilsner HansKrist
Jesus er Kristus fordi Gud her Åbenbarer sig for os. I Jesus Kristus bliver vi mennesker forenet med Gud. Vi flyttes over i Jesu Kristi virkelighed med Gud - vores dynamiske Skabende kommunikerende SØN'FADER JEG'DU samspils virkelighed med Gud gennem Helligånden.
Jung's psykologi har empirisk klinisk ført bevis for at vi er tiltalt af et DU vi kan kommunikere med nøjagtig som Jesu Kristi SØN'FADER JEG'DU samspils virkelighed med Gud.
|
|
|
|