1
registreret Arne Thomsen
176
gæster og
118
søgemaskiner online. |
Key:
Admin,
Global Mod,
Mod
|
|
|
Skribent: Tikka
Emne: Re: AT VÆRE ET TRÆ
|
Det undrer mig egentlig lidt, at kristendommenes Gud ikke skal have evnen til at skabe ud fra det absolutte intet, men at der skal være noget - vel i evigheden - som kristendommenes Gud kan skabe ud fra.
Her nævner du "Ordet" og "vandene", hvad dét så er - og det må vel så betyde, at kristendommens Gud ikke er almægtig, men afhængig af evighedens "Ordet" og "vandene".
Når der står: I begyndelsen skabte Gud himlen og jorden.
Så er Ordet skabt forinden, da intet er blevet til uden ham.
Når himlen og jorden er skabt må vandene også há været tilstede – altså skabt sammen med jorden - da placeringen af jorden i forhold til solen muliggør vand, som jo er en betingelse for menneskeliv.
Biblen siger at jorden er skabt til at bebos, og dette betinger vand.
Inden begyndelsen var gud – den livgivende kraft til som den eneste i følge biblen, og jeg forstår denne gud som bundet energi før skabelsen. Så den livgivende kraft skaber ud fra sig selv da denne frigives
*
P.S.: Jeg er helt enig med dig i at Big Bang ikke er en nyskabelse, men blot en videreudvikling af noget allerede bestående
Så det betyder måske, det er slut med dit absolutte intet? - Og at ”tomrummet” ikke skal forstås som tomt?
|
|
|
|