annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15713427
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2384425
Et andet syn 1993640
Åndelig Føde 1531563
Jesu ord 1526022
Galleri
Rødhus strand efterår
Hvem er online?
0 registrerede 516 gæster og 39 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: per
Emne: Re: Lidt af hvert

Hej til Hanskrist og ABC
Først ABC
Jeg køber og støtter her https://www.dengyldnecirkel.dk/product-category/boeger/
De har været i pengenød i DGC siden Asgers død, så for mig ligger pengene bedst der. Jeg bruger deres shop til at skimte anerkendte nye bøger.
Dog vil jeg sige, at der er ikke noget negativt ment med at købe hos Astrologihuset. Jeg fik en gang en gratis donation af samtlige Alice Baileys bøger, dog med et gebyr på 15 kr pr bog. Man kan skrive sig op til nyheder fra dem og derfor fik jeg tilbuddet ved først til mølle. Troede først i forståelsen af tilbuddet, at jeg kun kunne få een bog, men han tilbød mig hele samlingen. Den var som ny.
Til Hanskrist Jeg opfattede dit 1. indlæg, som et varmt velkommen hertil. Med dit 2. indlæg er der så mere at kommentere på.
Når jeg nævner min kusine og hendes kristendom, så er det den simple form ved bare at gå i kirke til højtiderne og så ikke tænke så meget mere over det. Derfor kan der være en stor afstand grænsende til det umulige bare at snakke om chakraer. Det spøjse er, at hun i sin essens for at bruge dit ord faktisk er et meget fintfølende væsen, men da hun har valgt livets hårde skole, så er hun låst fast på mange områder. Man kan sige, at hun er godt nede i 3. dimensions vibrationer.
Umiddelbart vil jeg som teosof sige, at jeg anerkender dit forhold til biblen og Rudolf. Verden er mangfoldig og der gives fra alle kanter. Jeg siger bare, at jeg er færdig med kristendommen forstået på den måde, at jeg ser mere fremad end bagud. Forklaring : Hvis jeg skulle vælge at læse en bog her i aften mellem biblen, Bailey, Steiner eller Asger, så blev det Asger. Årsagen er, at jeg finder de nyeste bøger mere relevante, idet de har spritny viden og relation med, som er tættere på vor "NY TID" !
Hvilke af de 4 nævnte ville feks omhandle, at vi i dag 12/12-21 får indstråling af lys fra Centralsolen de næste 10 dage ... ? Jeg ynder at sige, at nogle af de nye bøger og nye forfattere er "fra fremtiden" og det skal forstås sådan, at deres emner og problematiker alle omhandler ting, som vi naturligt skal igennem i vores kommende inkarnationer.
Jeg er mest af alt fortaler for praksis og ikke kun ensidig brug af kun viden af bøger. Derfor er jeg feks færdig med biblen, den har jeg brugt rigelig af tid på de sidste mange liv.
Til sidst vil jeg gerne høre om du har lyst til at uddybe dit udsagn : "Mit problem er at teosofien, modsat kristendommen og fx antroposofien, vil svække vores eksistens på bekostning af vores essens."
Mvh Per
Seneste indlæg
Vigtige præciseringer
af somo
28/04/2024 15:42
Min ”religion”
af Arne Thomsen
28/04/2024 13:31
Tanker - idéer - visioner.
af Anonym
27/04/2024 10:20
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Anonym
27/04/2024 09:52
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
140 millioner kroner skal pumpe liv i d..
29/04/2024 09:06
Ørsted frasælger fransk energiforretni..
29/04/2024 09:03
I dag flager busserne for kongefamiliens..
29/04/2024 08:58
Cordsen: Mulig løsning på vej i højsp..
29/04/2024 08:13
Støjberg og Vanopslagh på vej til fors..
29/04/2024 08:09
Nyheder fra Religion.dk