annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15692312
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2382603
Et andet syn 1992154
Åndelig Føde 1526479
Jesu ord 1523791
Galleri
Blue Mind og Green Mind
Hvem er online?
1 registreret (1 usynlig), 419 gæster og 162 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Hanskrist
Emne: Re: Lidt af hvert

Hej Per

Velkommen til 💕

Hvad du skriver om Helligånden 10 december 2021 (i din trådstarter "lidt af hvert") i dit indlæg nummer to her på stedet, hvor du for alvor præsenterer dig selv, glæder mig.

Også fordi det flugter ret meget hvad jeg skrev to dage tidligere, den 8 december hvor jeg præsenterer HELLIGÅNDEN som det helt centrale begreb i den urkristne Jesus Paulus SPIRITUALITET.

Uden tvivl vi kunne sagtens problematisere hvad hin'anden skriver, påstår, siger, udtaler, om HELLIGÅNDEN.

Håber ikke vi bliver så uenige at vi ikke kan kommunikere sammen og opfylde dine tre kriterier.

-0-0-0-

Det skal ingen hemmelighed være at jeg er meget fascineret og optaget af HELLIGÅNDENS APOSTEL pr se PAULUS.

Bliver ofte kaldt for Paulus. Og fremfører gerne i den sammenhæng at det er Paulus der er blevet "far til mig i KRISTUS" (udtryk Paulus selv bruger), det er ham der har iklædt mig KRISTUS - begivenheden KRISTUS - den Gud Helligåndens Ny Væren og Virke Virkelighed ind i verden ved mennesket Jesus - der døber og føder de kristne hvorigennem vi er KIRKE i verden.

At der er plads til tænkning - højt til loftet - i de urkristne menigheder er Paulus og Peter gode eksempler på. Albert Schweitzer påstår derfor at takket være Paulus er kristendommen født tænkende og at blind tro (trostvang og dogmer) ingen steder høre hjemme hos de første kristne omkring Jesus og Paulus - det er noget der kommer med en senere kirke.

-0-0-0-

Vi har i den grad brug for nyt blod - ❤️ og ny HELLIGÅNDS INSPIRATION.

Og gode ord om GUD HELLIGÅNDEN.

Håber derfor du får en rigtig go tid her.

Mange kærlige hilsner HansKrist
Seneste indlæg
Kommunikation på Trosfrihed.dk
af Admin
26/04/2024 08:08
Min ”religion”
af Hanskrist
25/04/2024 22:54
Tanker - idéer - visioner.
af Tikka
25/04/2024 21:42
Vigtige præciseringer
af somo
23/04/2024 14:04
Lad os undersøge islam...
af ABC
23/04/2024 11:48
Nyheder fra DR
Korruptionssag i Ukraine: Fratrædende m..
26/04/2024 08:03
Regnfuld fredag i vente
26/04/2024 07:52
Arbejdsløsheden i Tyskland nærmer sig ..
26/04/2024 07:48
Dronning Margrethe har designet nyt påf..
26/04/2024 07:36
Energi- og teleselskabet Norlys' oversku..
26/04/2024 07:06
Nyheder fra Religion.dk