annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15537295
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372389
Et andet syn 1980841
Jesu ord 1518425
Åndelig Føde 1465878
Galleri
Rødhus i januar
Hvem er online?
0 registrerede 323 gæster og 303 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Tikka
Emne: Re: SLUT.


HK:
Citat:
for at forstå den tekst alle mine indlæg afsluttes med er det ikke forbudt at læse Galaterbrevet i et forståeligt sprog, på jævnt hverdags dansk.

Ja tak smiler vi fandt teksten - Galaterne 5:8-9

Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. Pas på!
... på en blog ...
http://hverdagsdansk.blogspot.com/2012/12/det-nye-testamente-galaterbrevet_6.html

... før jeg skrev forrige indlæg, måske en ældre udgave af den nuværende BPH (?)

Citat:
Kristus har sat os fri til at leve i frihed. Lad jer derfor ikke igen binde af de jødiske loves slavelænker!
2Hør, hvad jeg siger, for det er meget vigtigt: Hvis I lader jer omskære, kan Kristus ikke frelse jer! 3Jeg gentager: Enhver, som lader sig omskære, må adlyde alle de jødiske love. 4Hvis I vil forsøge at blive retfærdige i Guds øjne ved at overholde den jødiske lov, har I forspildt Guds nåde og afskåret jer selv fra fællesskabet med Kristus. 5Nej, lad os holde os til troen og ved Helligåndens hjælp se frem til den retfærdighed, som er vort håb. 6Det er grunden til, at vi, der har sat vort håb til Kristus, ikke længere lægger vægt på, om folk har gennemgået omskærelsesceremonien eller ej. Kun ét er nødvendigt: Tro, som giver sig udtryk i kærlighed.
7Det gik ellers så godt med jer. Hvem har hindret jer i at følge sandheden? 8Det kan ikke være Gud, for han har kaldet jer til frihed i Kristus. 9Pas på! For en smule gær gennemsyrer hele dejen. 10Herren giver mig imidlertid den tillid til jer, at I vil tage det samme standpunkt som jeg. Det menneske, der forvirrer jer, skal blive stillet til regnskab, hvem han så end er.
11Hvis det virkelig var tilfældet, brødre, at jeg stadig prædiker, at omskærelse og andre jødiske love er nødvendige for at få fred med Gud, hvorfor bliver jeg så forfulgt? Et budskab af den art ville aldrig forandre noget - men nu vækker det forargelse overalt, når jeg prædiker, at man kan frelses alene ved tro på Kristi kors.
12Gid disse fanatikere, som kræver, at I skal omskæres, ville skære sig selv i stykker og lade jer være i fred! 13I blev jo kaldet til frihed, kære brødre! Det vil dog ikke sige frihed til at gøre, hvad I har lyst til, men til at tjene og elske hinanden.14For hele loven kan udtrykkes med dette ene bud: »Du skal elske din næste som dig selv.« 15Men hvis I derimod altid rakker ned på og er ondskabsfulde mod hinanden, så pas på, at I ikke ødelægger hinanden.
Det gik ellers så godt med jer. Hvem har hindret jer i at følge sandheden? 


Havde gerne hørt og drøftet denne tekst i sin sammenhæng med dig - især:

når jeg prædiker, at man kan frelses alene ved tro på Kristi kors.

Det vil du så ikke, og det er du jo fri til at beslutte.


Du ønskes en god week-end smiler … ja alt godt til dig! smiler

***
Seneste indlæg
Kærlighedsbevægelsen...
af Anonym
28/03/2024 21:24
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 18:17
Ramadan-måneden
af ABC
28/03/2024 18:08
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Nyheder fra DR
Verdens glemte konflikt: FN-opfordring o..
29/03/2024 01:28
Stormen Nelson raser flere steder i Euro..
29/03/2024 00:31
Israelsk militær: Højtstående Hamas-m..
29/03/2024 00:25
Pavens tætpakkede påskeprogram: Vasker..
28/03/2024 23:53
Instruktør bag 'Oppenheimer' bliver rid..
28/03/2024 21:53
Nyheder fra Religion.dk