annonce
annonce
(visninger)Populære tråde
Mellemrummet 15533515
Angst – Tro – Håb – Kærlighed 2372112
Et andet syn 1980614
Jesu ord 1518211
Åndelig Føde 1465023
Galleri
IKON AF KRISTUS
Hvem er online?
1 registreret Arne Thomsen 370 gæster og 318 søgemaskiner online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
Skriv et nyt svar.


Smilies Opret hyperlink Opret link til e-mailadresse Tilføj billede Indsæt video Opret liste Fremhæv noget tekst Kursiv tekst Understreg noget tekst Gennemstreg noget tekst [spoiler]Spoiler tekst her[/spoiler] Citer noget tekst Farvelæg noget tekst Juster skifttype Juster skiftstørrelse
Gør tekstruden mindre
Gør tekstruden større
Indlæg ikon:
            
            
 
HTML er slået fra.
UBBCode er slået til..
Indlæg valgmuligheder








Som svar til:
Skribent: Arne Thomsen
Emne: Re: Spørgsmålet om ståsteder

Hej Tikka.

Jeg forsøger at svare dig - så godt jeg nu kan blinker

Du skriver:
Citat:
Hvorfor mener du, din bevidsthed opfatter naturen og virkeligheden på den rigtige måde?
Mit svar:
Det kunne jeg ikke drømme om at påstå, jeg fremhæver jo netop naturens/virkelighedens - for mig - uforståelighed, hvorfor jeg jo ikke har mulighed for at påstå hverken rigtig eller forkert.
Men når andre f.eks. hævder at naturen/tilværelsen er enkel og ligetil, så undrer det mig, at de ignorerer fundamentale eksistentielle spørgsmål, såsom: Hvor kommer verden fra? Er der en mening med tilværelsen? Hvad med døden? o.l.
Jo, det undrer mig, men jeg tager da bestemt ikke patent på sandheden blinker

Du skriver også:
Citat:
Og hvorfor mener du, der er forskel på den kærlighed du giver til livet, og den jeg talte om tidligere?
Mit svar:
Jeg formoder, at det er glæden ved at gøre godt for hvad/hvem, der er omkring en, du mener - og her ser jeg ingen forskel os imellem smiler
Men forskellen kommer vel frem i holdningen til de store eksistentielle spørgsmål, som nogle ignorerer - og andre tager alvorligt.
At rigtig mange tager disse spørgsmål alvorligt - og har gjort det i tusinder af år - formoder jeg er kilden til de mange religioner.

Endelig skriver du også:
Citat:
Hvorfor er min kærlighed et spinkel livsgrundlag og din et ståsted?
Mit svar:
For mig er det spinkelt at ignorere meningen med tilværelsen - og døden. Det er det så åbenbart ikke for dig - og det er jo din gode ret blinker

Til sidst skriver du:
Citat:
Jeg syntes, du kæder kærligheden til tilværelsen sammen med manglende svar på dens ophav.
Mit svar:
For mig er det ikke en sammenkædning. Det er blot at jeg ikke ignorerer.
Dine ord får mig igen til at være opmærksom på det forunderlige ved denne spontane kærlighed blinker

M.v.h. Arne smiler
Seneste indlæg
Er dette videnskab...
af ABC
28/03/2024 10:05
Hvad skal du med Koranen...
af ABC
27/03/2024 13:31
Ramadan-måneden
af ABC
26/03/2024 19:13
Snyder religionerne?
af ABC
24/03/2024 18:58
Kærlighedsbevægelsen...
af ABC
24/03/2024 17:18
Nyheder fra DR
FN: Flere end 1.500 dræbt under bandevo..
28/03/2024 13:27
Efter sygdom: Paven prædiker igen til p..
28/03/2024 13:19
Visitationszone forlænges yderligere ef..
28/03/2024 12:50
Menneskerettighedschef i FN advarer: Sul..
28/03/2024 11:40
11 mennesker dræbt af cyklon på Madaga..
28/03/2024 10:29
Nyheder fra Religion.dk